Verktyg Visningsval
2013-03-08, 14:56   #1

thomax

Medlem

thomaxs avatar

Plats: Vilda Väsby

Registrerad: jul 2003

Kaspersky. Drastiskt försämrad support!!

Vill starta den här tråden för att se om det är fler med KIS som upplever samma sak.
Har haft KIS sen det hette Kaspersky 6. Så det är några år. Under dom åren har jag varit helnöjd
med både programmet och supporten. Men nu har det hänt nått! Och då mitt i en förlängning av abonemanget.
Har nu i 2 (Två) dagar försökt att ringa teknisk support. Igår så lessnade jag efter 40minuter i kön!
I dag hade jag get mej fan på att komma fram. Tyvärr efter 2timmar och 47minyteri telefonkön så sa mobilbatteriet stopp.
Fan det är ju sämre än Comhem. Det går tamefan inte att kontakta supporten alls.
Delar jag den upplevelsen med nån här eller är det bara mej dom jävlas med.
Sen en fråga! Vad ska man ta istället för internet security. Förslag tack!
PS dom ska ha en bra teknisk support
2013-03-08, 15:13   #2

edgren

Medlem

edgrens avatar

Plats: Skoghall

Registrerad: jan 2004

Det var inge roligt att läsa, måste jag säga :/ Jag har i och för sig aldrig ringt till dem, utan jag har skrivit till dem genom mitt konto på deras webbsida. Där är supporten i mästerklass och mina problem som jag har haft genom åren, har lösts på ett mycket professionellt sätt från deras sida. Dock är väntetiden relativt långsam. Som max var den 2 dagar, men det hände väldigt sällan. Det hände väldigt ofta att jag fick svar inom 1 timme.

För övrigt. Har de en telefonsupport?! O.o
2013-03-08, 15:25   #3

thomax

Medlem

thomaxs avatar

ja så kallad telefonsupport 0857853030. har alltid använt mig av den då supporten på webben varit så sölig
får ta och omvärdera det nu. i min värd ska support vara snabb och inget annat. hörs ju på namnet
2013-03-08, 15:26   #4

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thomax Visa inlägg
Vill starta den här tråden för att se om det är fler med KIS som upplever samma sak.
Har haft KIS sen det hette Kaspersky 6. Så det är några år. Under dom åren har jag varit helnöjd
med både programmet och supporten. Men nu har det hänt nått! Och då mitt i en förlängning av abonemanget.
Har nu i 2 (Två) dagar försökt att ringa teknisk support. Igår så lessnade jag efter 40minuter i kön!
I dag hade jag get mej fan på att komma fram. Tyvärr efter 2timmar och 47minyteri telefonkön så sa mobilbatteriet stopp.
Fan det är ju sämre än Comhem. Det går tamefan inte att kontakta supporten alls.
Delar jag den upplevelsen med nån här eller är det bara mej dom jävlas med.
Sen en fråga! Vad ska man ta istället för internet security. Förslag tack!
PS dom ska ha en bra teknisk support
Nu har jag inget förslag, utan jag mest undrar en sak. Vad skall du med teknisk support till? Jag själv kör ESET smart security och det har jag använt i väldigt många år, och faktum är att jag inte ringt supporten en ända gång. Och jag märker inte programmet heller. Det är som att det inte finns. Det gillar jag, och så har det varit i alla år.

Men som sagt, vad får dig att sitta och vänta i telefonen tills batteriet tar slut? 2timmar och 47min är 2timmar och 47min.
Så det måste ju vara en sak som KIS inte fixar själv. För om du har använt dig av KIS så länge, så borde du ju veta hur det fungerar.
Det finns ju massvis med gratis AV prog som gör ett jättebra jobb, men dom har ingen support!! Men gör dom ett bra jobb och gör det dom skall, så ska det inte behövas support.
Så vad använder du supporten till?
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2013-03-08, 15:36   #5

edgren

Medlem

edgrens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Nu har jag inget förslag, utan jag mest undrar en sak. Vad skall du med teknisk support till? Jag själv kör ESET smart security och det har jag använt i väldigt många år, och faktum är att jag inte ringt supporten en ända gång. Och jag märker inte programmet heller. Det är som att det inte finns. Det gillar jag, och så har det varit i alla år.

Men som sagt, vad får dig att sitta och vänta i telefonen tills batteriet tar slut? 2timmar och 47min är 2timmar och 47min.
Så det måste ju vara en sak som KIS inte fixar själv. För om du har använt dig av KIS så länge, så borde du ju veta hur det fungerar.
Det finns ju massvis med gratis AV prog som gör ett jättebra jobb, men dom har ingen support!! Men gör dom ett bra jobb och gör det dom skall, så ska det inte behövas support.
Jag märker inte heller av min datorsäkerhets-lösning. Dock märkte jag av det väldigt mycket förr, men inte nu. avast! märks inte heller av på min bärbara dator, så vad gör ESET så speciell där?

Ingenting är felfritt och det är därför det finns en support för till exempel produkter som är från stora företag; AMD, Intel, NVIDIA, DELL, Samsung, Apple, Nokia och alla de andra företagen. Alla dessa har en support. Till och med ESET har en egen support. Detsamma gäller för avast!, AVG, Microsoft och Comodo, för att nämnda några gratis-alternativ gällande datorsäkerhets-lösningar.

Senast redigerad av edgren 2013-03-08 klockan 17:16. Anledning: Jag menade såklart att jag har avast! på min bärbara datorn och inte på min stationära :P
2013-03-08, 15:38   #6

thomax

Medlem

thomaxs avatar

Citat:

Jo ser du! Jag har haft KIS i många år och ibland uppstår det nån fråga. Konstigt vore annars. Denna fråga handlade inte om kunskapsbrist eller fel utan det handlade om en rabatt som jag har men inte kunde se på min personliga sida.
Att behöva kontakta support behöver inte alltid betyda kunskapsbrist ser du. Men som jag skrev tidigare så är det ju en tjänst som ska fungera!! Men som nu inte gör det hos Kaspersky
2013-03-08, 15:56   #7

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av edgren Visa inlägg
Jag märker inte heller av min datorsäkerhets-lösning. Dock märkte jag av det väldigt mycket förr, men inte nu. avast! märks inte heller av på min stationära dator, så vad gör ESET så speciell där?

Ingenting är felfritt och det är därför det finns en support för till exempel produkter som är från stora företag; AMD, Intel, NVIDIA, DELL, Samsung, Apple, Nokia och alla de andra företagen. Alla dessa har en support. Till och med ESET har en egen support. Detsamma gäller för avast!, AVG, Microsoft och Comodo, för att nämnda några gratis-alternativ gällande datorsäkerhets-lösningar.
Jag menar inte alls att ESET är "så speciell där" Långt ifrån. Och som du skriver, ingenting är felfritt.
Jag menar inte att ESET är felfritt!

Men jag trivs med det. Och det absolut viktigaste, jag är van vid det, vet hur det fungerar.

Det betyder jättemycket för mig.

Och att jag inte märker det, precis som du inte märker Avast, räcker gott för mig.
Du edgren som är en antivirusnörd (med mycket kunnighet) borde förstå vad jag menar!

Jag menar inte att ESET är bäst på något vis alls, men det är bäst för mig.

Men jag undrar fortfarande, varför man vill ha tag i supporten i ca 3 timmar?

Är det för en sak man inte har fattat med programmet hur man ska gå tillväga?
Eller är det för att programmet har gjort fel/missat och man ska ta bort något själv?

Varför sitta i 3 timmar?

Jag har aldrig fått tanken ens!!
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2013-03-08, 16:04   #8

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Citat:
Jo ser du! Jag har haft KIS i många år och ibland uppstår det nån fråga. Konstigt vore annars. Denna fråga handlade inte om kunskapsbrist eller fel utan det handlade om en rabatt som jag har men inte kunde se på min personliga sida.
Att behöva kontakta support behöver inte alltid betyda kunskapsbrist ser du. Men som jag skrev tidigare så är det ju en tjänst som ska fungera!! Men som nu inte gör det hos Kaspersky
Det är inte jag som nämner kunskapsbrist alls. Jag ställde bara en fråga ser du. Hade du nämnt "det handlar om en rabatt" så hade mina ord inte funnits i tråden alls.
skog1s är uppkopplad nu
2013-03-08, 16:06   #9

edgren

Medlem

edgrens avatar

Citat:
Jag menar inte alls att ESET är "så speciell där" Långt ifrån. Och som du skriver, ingenting är felfritt.
Jag menar inte att ESET är felfritt!

Men jag trivs med det. Och det absolut viktigaste, jag är van vid det, vet hur det fungerar.

Det betyder jättemycket för mig.

Och att jag inte märker det, precis som du inte märker Avast, räcker gott för mig.
Du edgren som är en antivirusnörd (med mycket kunnighet) borde förstå vad jag menar!

Jag menar inte att ESET är bäst på något vis alls, men det är bäst för mig.

Men jag undrar fortfarande, varför man vill ha tag i supporten i ca 3 timmar?

Är det för en sak man inte har fattat med programmet hur man ska gå tillväga?
Eller är det för att programmet har gjort fel/missat och man ska ta bort något själv?

Varför sitta i 3 timmar?

Jag har aldrig fått tanken ens!!
Jag förstår helt och hållet hur du menar. Han kanske har/hade problem med att logga in till sitt konto på deras webbsida och det går inte att återställa lösenordet. Nä. Jag vet inte Det du grubblar över är dock en liten bagatell jämfört med vad tråden egentligen handlar om. Jag hoppas att problemet med telefonsupporten åtgärdas snabbt, för det här problemet var inge bra alls! O.o
2013-03-08, 16:33   #10

thomax

Medlem

thomaxs avatar

Problemet är "Att supporten inte svarar" Sedan vad det är för problem användaren har är helt oviktigt.
Min fråga var så enkel. Är det fler som på senare tid haft problem med KIS support??
För det är ju en support jag köpt till programmet och ska bara funka!
edgren fattade klockrent!
2013-03-08, 19:01   #11

buddaz

Medlem

buddazs avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2010

Kan du inte få tag på dem via telefon så lägg en tråd i deras eget forum på ett vänligt sätt eller skicka massvis med vänliga mail utan att bli arg så tror jag du kommer få en respons. Va tjatig på ett vänligt sätt så kommer dem nog inse vad godwill är för något. Eftersom inget företag vill ha ett dåligt rykte.

Lite offtopic om det är ok.
Det som jag ser på saken när det gäller support är att man lägger ut den på en nätsida. Sedan när man som kund väl ställer en fråga så får man ofta ibland ring vårt nummer för vi kan inte svara på ditt ärende via mail/chatt. Sedan får man vänta i en timme eller två och när man väl kommit fram så är det som att prata med en vägg. Det är rent av bullshit.
Om man skall ha en riktig support så tala om det för kunderna att det tar si och så lång tid med mera istället för att hitta på en massa annat skit.

Hoppas det löser sig.

Senast redigerad av buddaz 2013-03-08 klockan 19:08.
buddaz är inte uppkopplad
2013-03-09, 09:28   #12

thomax

Medlem

thomaxs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av buddaz Visa inlägg
Kan du inte få tag på dem via telefon så lägg en tråd i deras eget forum på ett vänligt sätt eller skicka massvis med vänliga mail utan att bli arg så tror jag du kommer få en respons. Va tjatig på ett vänligt sätt så kommer dem nog inse vad godwill är för något. Eftersom inget företag vill ha ett dåligt rykte.

Lite offtopic om det är ok.
Det som jag ser på saken när det gäller support är att man lägger ut den på en nätsida. Sedan när man som kund väl ställer en fråga så får man ofta ibland ring vårt nummer för vi kan inte svara på ditt ärende via mail/chatt. Sedan får man vänta i en timme eller två och när man väl kommit fram så är det som att prata med en vägg. Det är rent av bullshit.
Om man skall ha en riktig support så tala om det för kunderna att det tar si och så lång tid med mera istället för att hitta på en massa annat skit.

Hoppas det löser sig.
Det är därför jag skriver frågan här. Tidigare så hade Kaspersky en alldeles utmärkt T support. Undrade bara vad den tagit vägen
För fanskapet vägrar svara. Tyckte kanske att det var dags och dra vidare till ett annan Internet Security. Lite torsk på allt i ett
2013-03-09, 09:51   #13

jika

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: nov 2005

Citat:
Det är därför jag skriver frågan här. Tidigare så hade Kaspersky en alldeles utmärkt T support. Undrade bara vad den tagit vägen
För fanskapet vägrar svara. Tyckte kanske att det var dags och dra vidare till ett annan Internet Security. Lite torsk på allt i ett
Kan det inte vara så att de fortfarande har en förträfflig telefonsupport men att det är något annat i kedjan som felar? En trasig telefonväxel, sjuk personal etc etc.
Jag har inte en aning om hur omfattande deras telefontjänst är men jag kan ju tänka mig att en svensk telefonsupport inte nödvändigtvis är speciellt välanvänd.

Det är ju fortfarande ingen ursäkt.. Men kanske iaf en förklaring till varför de inte svarar. Lägg ett mail till dem och förklara situationen på ett vänligt sätt. Får du tag på en vettig människa kan du säkert även diskutera din rabattsats på grund av det inträffade.
jika är inte uppkopplad
2013-03-11, 12:36   #14

thomax

Medlem

thomaxs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jika Visa inlägg
Kan det inte vara så att de fortfarande har en förträfflig telefonsupport men att det är något annat i kedjan som felar? En trasig telefonväxel, sjuk personal etc etc.
Jag har inte en aning om hur omfattande deras telefontjänst är men jag kan ju tänka mig att en svensk telefonsupport inte nödvändigtvis är speciellt välanvänd.

Det är ju fortfarande ingen ursäkt.. Men kanske iaf en förklaring till varför de inte svarar. Lägg ett mail till dem och förklara situationen på ett vänligt sätt. Får du tag på en vettig människa kan du säkert även diskutera din rabattsats på grund av det inträffade.
Nja! Nu går det ju inte att vare sig ringa eller mejla. Man får ej heller svar när man även ringer företagets huvudnummer utan man hamnar i en evinnerlig telekö.
Samt att man får en mejlbekräftelse att dom har mottagit förfrågan och skickat det vidare till Svensk support. Men sen e det tyst. Mysko!!!
2013-03-11, 13:01   #15

jika

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: nov 2005

Citat:
Nja! Nu går det ju inte att vare sig ringa eller mejla. Man får ej heller svar när man även ringer företagets huvudnummer utan man hamnar i en evinnerlig telekö.
Samt att man får en mejlbekräftelse att dom har mottagit förfrågan och skickat det vidare till Svensk support. Men sen e det tyst. Mysko!!!
Aha. Jag fick uppfattningen om att du inte hade mailat. Då är det ju verkligen inte snyggt skött av dem.
jika är inte uppkopplad
2013-03-12, 11:17   #16

edgren

Medlem

edgrens avatar

Citat:
Vart skickade du ditt e-postmeddelande till? kaspersky.com eller kaspersky.se?
2013-03-12, 11:24   #17

Kaspersky Lab

Kaspersky

Registrerad: mar 2013

Svar från Kaspersky

Hej thomax,

Jag läste ditt inlägg och som ansvarig för Kaspersky Labs kundsupport i Norden tar jag allvarligt på det inträffade. Att tillgängligheten via telefon de närmsta dagarna inte har varit i linje med vår sedvanliga standard beror på underbemanning till följd av plötslig sjukdom bland några medarbetare, vilket tyvärr har sammanfallit med semester för andra. Kunder som kan och vill prata engelska kan nu bli omkopplade till supportteamet i Nederländerna och på detta sätt få hjälp snabbare fram till dess att alla våra ej tillgängliga lokala tekniker är tillbaka. Jag är fullt medveten om att detta inte är en optimal lösning men förhoppningsvis är alla medarbetare i vårt lokala supportteam snart på plats.

Man kan även registrera sitt ärende på https://my.kaspersky.com eller mejla till supporten på support@kaspersky.se. Jag lovar att varje ärende hanteras, även om det som i detta fall tyvärr kan ta längre tid än vad du vanligtvis kan förvänta dig från oss.

Jag ber dig skicka oss ett mejl till support@kaspersky.se så att vi kan kontakta dig direkt för att hjälpa dig.

Jag ber om ursäkt för det inträffade och hoppas att du som ”gammal” Kaspersky Lab-användare vill ge oss en andra chans.

Med vänlig hälsning,
Markku Kananen, Kaspersky Lab
Kaspersky Lab är inte uppkopplad
2013-03-12, 12:24   #18

thomax

Medlem

thomaxs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kaspersky Lab Visa inlägg
Hej thomax,

Jag läste ditt inlägg och som ansvarig för Kaspersky Labs kundsupport i Norden tar jag allvarligt på det inträffade. Att tillgängligheten via telefon de närmsta dagarna inte har varit i linje med vår sedvanliga standard beror på underbemanning till följd av plötslig sjukdom bland några medarbetare, vilket tyvärr har sammanfallit med semester för andra. Kunder som kan och vill prata engelska kan nu bli omkopplade till supportteamet i Nederländerna och på detta sätt få hjälp snabbare fram till dess att alla våra ej tillgängliga lokala tekniker är tillbaka. Jag är fullt medveten om att detta inte är en optimal lösning men förhoppningsvis är alla medarbetare i vårt lokala supportteam snart på plats.

Man kan även registrera sitt ärende på https://my.kaspersky.com eller mejla till supporten på support@kaspersky.se. Jag lovar att varje ärende hanteras, även om det som i detta fall tyvärr kan ta längre tid än vad du vanligtvis kan förvänta dig från oss.

Jag ber dig skicka oss ett mejl till support@kaspersky.se så att vi kan kontakta dig direkt för att hjälpa dig.

Jag ber om ursäkt för det inträffade och hoppas att du som ”gammal” Kaspersky Lab-användare vill ge oss en andra chans.

Med vänlig hälsning,
Markku Kananen, Kaspersky Lab
Tjena Markku! Vi har ju talats vid flera gånger genom åren. Tackar för att du tog dej tid att svara. Kommer att skicka ett mejl idag.
Som parantes kan nämnas att jag hamnade i Holland efter ett tag och fick tala med en Lima . Trevlig som fan.
Men när min engelska är rostig så föredrar jag mitt modersmål
mvh Thomas Lindroth

edit. Fick en fullt godtagbar förklaring för den tillfälliga störningen. Slutet gott allting gott.
Tack Kaspersky (Markku)

Senast redigerad av thomax 2013-03-12 klockan 16:04.
2013-05-07, 14:17   #19

edgren

Medlem

edgrens avatar

Jag ringde nyss till den svenska supporten hos Kaspersky (samma nummer som du angav tidigare i tråden, thomax) och jag kom fram efter knappt 2 minuter. Supporten i sig var väldigt bra, trots att jag bara ville ha min förlorade produktnyckel tillbaka inför en ominstallation av Windows. Jag fick ett väldigt trevligt bemötande och jag kommer lätt ringa dit igen!

Redaktionens senaste nyhetsrubriker