Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2013-04-18, 10:51   #31

Kulan

Medlem

Kulans avatar

Plats: hgdffdh

Registrerad: nov 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Liljagare Visa inlägg
Prova vad jag skrev några poster högre upp, sedan tar du och laddar hem comodo security, det ska funka.
Funkar inte att ladda hem Comodo. Instaler.exe är inte giltigt win32 program. Går att ladda hem men filen går inte att installera.

Har tagit bort alla mappar jag hittat med Yontoo nu. Kan inte hitta fler. Så nu är det bara Comodo kvar att testa
Kulan är inte uppkopplad
2013-04-18, 15:25   #32

CeciliaB

Medlem

CeciliaBs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2011

AdwCleaner brukar lyckas med att ta bort Yontoo och andra skumma tillägg till webbläsare.

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/...e/2-adwcleaner

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Search-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på Delete-knappen.
Tryck på OK.

Datorn kommer att startas om.

Avinstallera sedan AdwCleaner så här:
Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.
Klicka på Uninstall-knappen.
CeciliaB är inte uppkopplad
2013-04-18, 18:04   #33

Kulan

Medlem

Kulans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Liljagare Visa inlägg
Prova vad jag skrev några poster högre upp, sedan tar du och laddar hem comodo security, det ska funka.
Resultatet av dessa råd är att datorn blev nedlusad med en hel**tes massa småprogram som jag var väldigt noga med att bocka av när jag i den relativt komplicerade processen installerade programmet. Har nu under 3 timmar försökt få bort programmet men inte lyckats helt än. Vet inte om systemåterställning skulle lösa detta? Känns som en nyinstallation av hela datorn skulle gå snabbare nu faktiskt. Datorn blev seg som sirap, och att starta upp Firefox ta ca. 3 minuter. Inget bra tips.
Alla de andra förslagen har gåtts igenom utan att reklambannern försvinner.
Har läst andra som har samma problem med samma resultat som jag. Har också varit inne på Facebook och fått skiten.
Kulan är inte uppkopplad
2013-04-18, 18:38   #34

Kulan

Medlem

Kulans avatar

CeciliaB!

Tackar!
Programmet snabbt som attan, men tyvärr problemet kvarstår. Inget har förändrats och popupen kommer på fler och fler sidor.
Kulan är inte uppkopplad
2013-04-18, 20:30   #35

Kulan

Medlem

Kulans avatar

Trolig framgång.
Avinstallerade Firefox totalt.
Har inte haft problem nu på snart 2 timmar.
Man ska bara se till att spara sina bookmarks.
Kulan är inte uppkopplad
2013-04-18, 20:59   #36

AnnoyingIB

Medlem

AnnoyingIBs avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: feb 2011

Ifall du har något synkat med ditt google-konto: https://www.google.com/settings/chrome/sync

Klicka sedan på "avsluta och rensa". Hade själv ett problem med ett adware som uppkom även fast jag hade formatterat datorn ca 5 gånger. Det var synkat med mitt google-konto.

Sen kan det också vara bra att kolla regedit också. Ifall det är ett adware som har lämnat virus efter sig.

Sök: Regedit (öppna) --> HKEY_CURRENT_USER --> Software --> Microsoft --> Windows --> CurrentVersion --> Run

Där finns regnycklar till program som körs vid start (som ej kräver admin-rättigheter, då ska det vara HKEY_LOCAL_MACHINE istället).
2013-04-19, 06:47   #37

Liljagare

Medlem

Registrerad: jul 2011

Låter som du åkte på sista versionen av Yontoo, sista utvägen är de som kör combofix, kommer dock ej ihåg forumet de kör på, man får posta sina loggar så hjälper de till med att ta bort allt.. :\ Tror man hittar dem om man söker på combofix.exe..
Liljagare är inte uppkopplad
2013-04-19, 15:51   #38

CeciliaB

Medlem

CeciliaBs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2011

Jag kan hjälpa till med t ex ComboFix. Jag har använt det i olika forum sedan det kom ut för många år sedan för att hjälpa folk att bli av med skadliga program.

I så fall börja med de saker som står här: Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn
Klistra in de två loggarna i ditt svar men använd Spoiler-knappen så att det blir mindre att skrolla förbi för andra som läser i tråden.
CeciliaB är inte uppkopplad
2013-04-19, 16:01   #39

Kulan

Medlem

Kulans avatar

Jag anser att problemet nu är löst.
Jag avinstallerade totalt min Firefox.
Sparade bokmärken och tankade hem ny version.
Klart.

Alla problem tycks vara lösta

Tack alla för hjälp och tålamod.
Kulan är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker