Verktyg Visningsval
2013-06-13, 23:21   #1

Patriss

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2007

Uppgradera vista till W7

Tjäna,

Köpte windows vista runt 2009 precis innan w7 släpptes,
och fick då med en kod så jag kunde uppgradera direkt till w7 när de släpptes nån vecka senare.

Nu efter alla år så formatera jag datorn, och då kom mitt problem.

Sidan som jag uppgraderade ifrån förut (www.windows7upgradeoption.com)
finns ju självklart inte kvar.

Jag har googlat nu i 2dagar finner fan inte hur jag ska ta mig till. Hittar ingenting om sidan.

microsofts hemsida är ju helt värdelös, där hittar jag inget om uppgradering.

Blivit så irriterad nu att jag bara skulle kunna köpa en upgrade nånstans och ladda ner å bara köra,
men hittar fan inte nånstans där jag kan köpa upgrade skiten.

Vore HEMSKT tacksam om någon själ där ute kunde hjälpa mig

tack på förhand /Patrik
Patriss är inte uppkopplad
2013-06-14, 00:20   #2

hardflameboy

Medlem

Plats: Ystad

Registrerad: okt 2009

Orkade inte läsa genom hela sidan men detta var det enda vettiga jag kunde hitta på nätet, vad jag förstår så uppgraderar man till W7 genom Vista
2013-06-14, 00:41   #3

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Vad är det du är ute efter ? Har du en win 7 eller har du aldrig uppgraderat när du kunde?
Hittade lite gammal info om erbjudandet:

Eligible customers will start receiving Windows 7 upgrade media from October 22nd, 2009, corresponding to the day of Windows 7 general availability. All upgrade media fulfillment must be shipped before April 30, 2010. Microsoft will provide Windows 7 licenses and medias at no charge to computer manufacturers, but OEMs may impose fee for shipping and handling.

Uppgraderingserbjudandet har löpt ut och beställde du inte i tid så lär du inte kunna göra det nu, men beställde du skivor i tid är det väl bara att använda dem?
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2013-06-14, 01:04   #4

godspeed

Medlem

Plats: Narnia

Registrerad: nov 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Patriss Visa inlägg
Tjäna,

Köpte windows vista runt 2009 precis innan w7 släpptes,
och fick då med en kod så jag kunde uppgradera direkt till w7 när de släpptes nån vecka senare.

Nu efter alla år så formatera jag datorn, och då kom mitt problem.

Sidan som jag uppgraderade ifrån förut (www.windows7upgradeoption.com)
finns ju självklart inte kvar.

Jag har googlat nu i 2dagar finner fan inte hur jag ska ta mig till. Hittar ingenting om sidan.

microsofts hemsida är ju helt värdelös, där hittar jag inget om uppgradering.

Blivit så irriterad nu att jag bara skulle kunna köpa en upgrade nånstans och ladda ner å bara köra,
men hittar fan inte nånstans där jag kan köpa upgrade skiten.

Vore HEMSKT tacksam om någon själ där ute kunde hjälpa mig

tack på förhand /Patrik
Ifall du inte då köpte uppgraderingspaketet, betalade och fick hem skivor och licens, så kommer du inte att få det att funka
Du måste i såfall köpa en fristående licens, dvs en oem enklast eller en retail
Notera bara att det inte är några recoveryskivor där drivrutiner och sånt finns med på, det måste du ombesörja själv i det läget
2013-06-14, 01:15   #5

Eclipse9

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2003

Ring Microsoft och förklara, så får du reda på vad som gäller. Ha koder och papper framför dig. De brukar vara hjälpsamma och trevliga tycker jag. http://support.microsoft.com/contactus/?ln=sv
Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel Core i5-4670K@4600MHz | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: 2 x Asus Radeon HD7950 DC2 (CF) | RAM: Corsair Vengeance 2 x 4GB 1600MHz | MB: Asus P8Z77-V PRO | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Intel 530 Series 120GB | HDD: Western Digital Green 3TB
Eclipse9 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb