Gratis virusskydd till WIN7!

Permalänk
Medlem

Gratis virusskydd till WIN7!

Rubriken säger vad jag söker: Gratis virusskydd till WIN7! (tipsa ingen skit bara). Det ska hålla datorn fri från virus. (Vet inte om tråden ligger på fel ställe). Vad använder ni?

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Microsoft security essentials har gjort jobbet. I alla fall på mina datorer.

Permalänk
Medlem

avast till ena datorn, f-secure betalversion till andra.

båda fungerar bra även om f-secure har fler saker.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag kör security essentials från MS, funkar bra tycker jag

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Jag använder AVG och har gjort det i över 2 år och det funkar bra

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Men snälla nån! Hur svårt ska det vara att söka på forumet egentligen?! Ännu en tråd av kanske 68 stycken med exakt samma ämne! När ska folk lära sig? -.-

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Avast! Free Edition.

Till nästa gång, lär dig söka bland redan existerande trådar. Svarade i en exakt likadan tidigare under helgen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Men snälla nån! Hur svårt ska det vara att söka på forumet egentligen?! Ännu en tråd av kanske 68 stycken med exakt samma ämne! När ska folk lära sig? -.-

Aldrig.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Rubriken säger vad jag söker: Gratis virusskydd till WIN7! (tipsa ingen skit bara). Det ska hålla datorn fri från virus. (Vet inte om tråden ligger på fel ställe). Vad använder ni?

Avast, AVG och MSE är väll dem vanligaste. Själv kör AVG + Malewarebytes Pro(kostar 175kr).

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/novdec-20...

AVG eller Avast. Jag kör Avast, funkar skitbra.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem

Comodo Internet Security.

Permalänk
Medlem

Körde microsoft security essentials i nåt år men nu har jag gått över till avast. Mest för att prova något nytt men jag har läst att den är lite bättre än MSE.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Avast , har kört det i några år på alla mina datorer och har aldrig fått något virus

+ att själva programmet är rätt enkelt och absolut inte störande som vissa andra program ibland kan vara enligt mig

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft security essentials bör man undvika, riktigt bottennapp.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Avast sen föera år på samtliga mina datorer, funkar prima. Behöver bara en registrering varje år men det görs på några sek.

Lagligt och bra,

Permalänk
Avstängd

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Permalänk
Medlem

Kan vara snäll och skriva vad jag tycker är bra, sedan vad du själv väljer är upp till dig och ingen annan.
Avast free eller Bitdefender free ihop med Windows Firewall och så stäng ner Windows defender eftersom det är Spyware i W7 och det blir som sagt kaka på kaka. Eftersom båda antivirusskydd jag har nämnt har sådant skydd i sig. Båda skyddar väldigt bra. Avast har tydligen fått 99,3 i senaste real-world utav AV-Comparatives medan BD bara får 99,8. Båda kräver e-mail registrering och sedan är det fritt fram att använda.

Avast
http://www.avast.com/en-no/index

Bitdefender
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Ha det

Permalänk
Medlem

Använder själv CIS6. Men väljer att göra så här denna gång:
http://www.raymond.cc/blog/comprehensive-list-of-free-anti-vi...

Välj och vraka! Vilket du än väljer så är det bättre än inget!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Inte jämfört med en infekterad dator! Och om du märker av ett AV med datorn i din sig så är något vääääldigt fel!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Beror ju på program och dator.

Snackar vi norton för ett par år sen så visst då blev datorn oanvändbar men har man en nå¨got vettig dator idag så märks det inte ens.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

ClamWin kanske? Opensource, http://www.clamwin.com/

ClamAV används primärt på *NIX mailservrar.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lubenero:

Microsoft security essentials har gjort jobbet. I alla fall på mina datorer.

Bättre säkerhet på win 8 än 7.

Bara kolla på www.av-test.org på sjuan får det underkänt. Avast har bättre skydd. Min polare som lyckas få in virus, får inte in det längre tack vare Avast och en vettig webbläsare:)

Har själv testat Avast och det jag slängt på den i osäkra sidor har den inte släppt in något virus än (har blockat för mig några skumma sidor också):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bättre säkerhet på win 8 än 7.

Bara kolla på www.av-test.org på sjuan får det underkänt.

http://www.virusbtn.com/news/2013/04_05.xml

Permalänk
Avstängd

Lägger också min röst på Avast.
Har det på familjens tre datorer, två betalda licenser (och en gratis på HTPCn) samt på våra två Androidmobiler.

Hade WinXP i en Atom/ION-dator, eftersom XP hade uruselt stöd för HD-film, användes CoreAVC (betald) hade kvar koden men inte installationsfilen. Hur som haver laddade jag ner CoreAVC från vad jag trodde var en OK källa men installationen var mest av Trojaner, spionprogram och omredigera av webbläsaren.
Med Avast, HJT (HiJackThis) och manuellt pillande i systemmappar och systemregistret, fick jag bort allt (peppar, peppar).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du citera mig?

Den länken säger inget om det jag skrev eller tolkade jag dig fel?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får jag fråga varför du citera mig?

Den länken säger inget om det jag skrev eller tolkade jag dig fel?

Var mest som ett komplement till det du länkade.
Det skall vara en kort sammanfattning som publicerades samtidigt som testet redovisades. Man använde MSE som baseline och övriga scorade över det förutom några stycken som fick knappt godkänt. Inte alla som orkar läsa tabellerna så man skrev ut poängen. Hur som helst skulle man säga så att MSE har rykt upp sig däremot är det mycket kvar tills det når upp mot dem andra.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Men är ett nödvändigt ont.

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar Avast bäst. Har trista erfarenheter med Microsoft Security Essentials.

Comodo är för jobbigt. Det gnäller för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Windows egna inbyggda vill jag tyvärr pissa på Jag litar inte ett dugg på det eftersom ALLA testet jag tittat på visar att vilket program som helst är bättre än Windows egna.

Skulle satsa min slant på AVG

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Inte med rätt program

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless