Verktyg Visningsval
2013-08-19, 13:17   #1

Senapen

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2007

Skapa/köpa en motionsensor-programvara för sin Webcam? (för bläddring i ex. PDF:er)

Hej.

Jag undrar om det är möjligt att skapa eller köpa en programvara som av min Webcam på laptopen (eller annan webcam) gör att jag kan bläddra i PDF:er exempelvis. Jag såg att den här funktionen medföljer i en nyare Yoga Lenovo laptop och skulle gärna vilja inkludera den i en annan laptop som jag tänkt köpa.

Senapen är inte uppkopplad
2013-08-25, 12:15   #2

freddyfresh

Medlem

freddyfreshs avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Senapen Visa inlägg
Hej.

Jag undrar om det är möjligt att skapa eller köpa en programvara som av min Webcam på laptopen (eller annan webcam) gör att jag kan bläddra i PDF:er exempelvis. Jag såg att den här funktionen medföljer i en nyare Yoga Lenovo laptop och skulle gärna vilja inkludera den i en annan laptop som jag tänkt köpa.

Är det något i den här stilen?
Annars borde C++ vara bäst lämpad tror jag.

Senast redigerad av freddyfresh 2013-08-25 klockan 12:36.

Citera för snabbt svar.
freddyfresh är inte uppkopplad
2013-08-29, 10:34   #3

GAPa

Forumledare
Korrekturläsare

GAPas avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: jun 2004

*tråd flyttad*

Det lät som att du hellre ville köpa programmet än att göra det själv. Om detta inte stämmer, anmäl något inlägg i tråden, så flyttar vi den till programmeringsforumet i stället.
Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.
GAPa är inte uppkopplad
2013-09-12, 00:11   #4

Senapen

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2007

Tjo. Nädå. Det spelar ingen roll egentligen. Jag har grundläggande kunskaper imon programmering men jag antar att det är ett ganska stort åtagande. Det brukar ju dock finnas kit för sånna här saker.

Jag tänker mig lite som det du länkade till fast något mycket simplare. Som helt enkelt känner igen lätta rörelser som upp, ner, höger, vänster så att man kan bläddra i dokument.

Hade varit skitcoolt! Finns som sagt på den nya laptopen från Lenovo; Yoga!
Borde det inte gå att rippa programvaran exempelvis?
Senapen är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker