adblock gör så att dn.se inte visas på chrome

Permalänk
Avstängd

adblock gör så att dn.se inte visas på chrome

ngn som vet varför detta händer? började idag...

Permalänk
Medlem

Det går att whitelista speciella sidor som man vill kan visa annonser. Som tex jag har gjort med sweclockers

Permalänk
Medlem

lade också märke till det idag.

Tror de kan ha lagt in en funktion på sidan så att den blankar allt om man har adblock körandes. Har whitelistat DN så länge, får se om jag fortsätter besöka den sidan - allt beror på hur jobbig reklamen är

Permalänk

dn funkar för mig med adblock och chrome

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig när jag prövade

Använder: https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobk...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Ni kan ju tillåta dn.se i Adblock Plus och sedan använda någon annan extension som blockerar ads, tex PrivDog, Ghostery (Adblock?) etc, verkar som att det bara är Adblock Plus som orsakar det för mig, resten funkar.

Permalänk
Medlem

Hade det varit aftonbladet.se hade det åtminstone varit förståeligt det är en ända stor annons.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

dn.se funkar med Adblock, men så fort man öppnar en artikel blir sidan bara vit.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

dn.se funkar med Adblock, men så fort man öppnar en artikel blir sidan bara vit.

Ska nämnas att det blir samma i Firefox, om det är DN som gjort nått, eller bugg i Adblock kan man undra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

har du provat att gå in på någon artikel?

Permalänk
Medlem

IE10 med alla möjliga adblocks så fungerar det medan Firefox Aurora med adblock plus fungerar inte för det blir en vit sida. Förstår problemet fast för min del bryr jag mig inte eftersom jag inte läser DN. Läser enbart SVT nyheter som ändå i slutändan är samma nyheter. Tror säkert den är en bugg i systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

har du provat att gå in på någon artikel?

Nope, my bad. funkar inte

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanTheManSwe:

precis. varför blir det så?

Permalänk
Skrivet av relevantia:

precis. varför blir det så?

Disabla ##.oasad i filtret så börjar det funka igen. Lite mer info här och här

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazzelito:

Jag har testat att avmarkera ##.oasad i filtret, men det hade ingen effekt på att DNs artiklar blir vita i Firefox med Adblock Plus. Enda som funkar för mig är att uppdatera sidan och snabbt avbryta inladdningen efter att sidan visas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kazzelito:

hur gör man det? förstår inte riktigt...

Permalänk

Stäng av JavaScript för dn.se

Om ni stänger av JavaScript för dn.se så fungerar det.
Sidan blir även väldigt mycket snabbare, win win.

Permalänk
Medlem

UPPDATERA ERA FILTERPRENUMERATIONER!

Det ordnade allt för mig. Har förövrigt listan Fanboy Swedish utöver EasyList.

Permalänk
Avstängd

Sidan funkar som det ska för mig i Opera, med fyra lager av blockering aktiverade samtidigt: Operas inbyggda content-blocker, Adblock, Ghostery och Privoxy, så det är inte bara så enkelt som att den känner av att man blockerar reklam.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Testade. Nu fungerar allt igen. Tack!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av relevantia:

ngn som vet varför detta händer? började idag...

DN works fine for me..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

hur gör man det? förstår inte riktigt...

Du går in under Firefox>Tillägg>Adblock Plus>Filterinställningar>Åtgärder>Visa/Dölj filter och avbockar i listan. Men som flera här ovan har påpekat, uppdatera filter under Åtgärder istället så funkar det.

Permalänk
Skrivet av exroz:

Tusen tack!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ