Runtime error. Start av installation.

Permalänk
Inaktiv

Runtime error. Start av installation.

Halloj.

Jag får ett trevligt error meddelande när jag installerar vissa program. Har hänt 2 ggr nu. Länken mellan dessa program är att jag haft båda installerade tidigare. Det är spel, Skyrim och Conquer online. (hittills inget annat, men det finns säkert fler som kan orsaka problemet)

Error meddelandet:
----------------------------------------
Runtime Error (at -1:0):

Cannot Import FILEEXISTS.
----------------------------------------
Låter ju ganska självklart att det är något som ligger kvar och stör på disken. Så min fråga är då om någon vet vart jag kan hitta dessa? Jag har självklart testat att söka efter de självklara "skyrim"/"conquer" men det hjälpte inte mycket..
Kan det vara nått som ligger i registret eller någon annan lite halv dold del utav disken? Har försökt rota runt där men det var lagom knepigt då jag inte riktigt är så kunnig att jag vill plocka bort vad som.
Det kan självklart vara något annat som spökar, men det låter rätt logiskt att något stör installationen pga "Fileexists".

Enkelt sagt så vill jag ha lite riktlinjer till vart problemet kan gömma sig.

Tack på förhand!

Edit: Utifall att någon vill veta kanske jag bör nämna vad jag har för komponenter och operativ.

Operativsystem: Win7 ultimate 64bit
Moderkort: Asrock p67pro revb3
Processor: 2700k
Grafikkort: 270x
Hdd: (systemdisk) Crucial m4 128gb. De andra är väl lite onödiga så de skippar jag.
Nätaggregatet känns inte speciellt relevant då jag inte har nå problem med detta. (jag kommer heller inte ihåg vad det heter)

Edit2: Det var tydligen en annan felkod för Conquer online..

---------------------------------------------------------
Runtime Error (at -1:0):

Cannot Import REGQUERYSTRINGVALUE
---------------------------------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Rensade registret med CCleaner och detta hjälpte inte, så det verkar vara något annat som spökar.

Permalänk
Inaktiv

Har nu rotat runt manuellt i hela register-fanskapet och har fortfarande inte lyckats hitta något som jag anser suspekt.

Permalänk

Fick du reda på vad det berodde på?
Jag fick just nu också en runtime error (at -1:0) cannot import EXTRACTFILENAME när jag skulle köra en setup.exe

spec
Win7 Ultimate
Asus P8Z68-V Pro
Intel Core i7 2600K 3,4GHz Socket 1155 Box
Corsair CMPSU-750AX 750W
Corsair Graphite 600T (Svart)
Corsair Hydro H70 Vattenkylningssystem
Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB DDR3-minnen
Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB DDR3-minnen
Asus GeForce GTX 760 DirectCU II OC HDMI DP 2xDVI 2GB
OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5" SSD 60GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LIBSweden:

Fick du reda på vad det berodde på?
Jag fick just nu också en runtime error (at -1:0) cannot import EXTRACTFILENAME när jag skulle köra en setup.exe

spec
Win7 Ultimate
Asus P8Z68-V Pro
Intel Core i7 2600K 3,4GHz Socket 1155 Box
Corsair CMPSU-750AX 750W
Corsair Graphite 600T (Svart)
Corsair Hydro H70 Vattenkylningssystem
Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB DDR3-minnen
Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB DDR3-minnen
Asus GeForce GTX 760 DirectCU II OC HDMI DP 2xDVI 2GB
OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5" SSD 60GB

Det jag kom fram till var att jag kunde installera Skyrim med piratkopierat material men inte riktiga. Det fanns däremot inget från vad jag kunde leta fram, efter 6 timmars konstant bökande, i registret. Enkelt sagt så pekar allt på problem i registret men för just mig så var ända vettiga lösningen att installera Windows på nytt.
Det finns en teori om att det ibland blir så här utav just piratkopierat material. Ironiskt, eller hur..?
Min teori är att det har att göra med Shift+Del, jag har nämligen en tendens att inte riktigt avinstallera program utan istället ta bort dem via Shift+Del. Detta kan nog med all säkerhet orsaka problem i registret.

Har tyvärr inte orkat forska vidare i detta. Det är helt enkelt rätt meningslöst för mig att lägga ner så mycket tid, när jag inte har något speciellt jag vill ha kvar på systemdisken. Enda orsaken till att jag ville lösa det var att jag inte hade någon läsare och inte var så sugen på att köpa något jag har nytta utav 1-3 ggr.

Permalänk

Tack Wille93
Jag fibblar också med registret nu men kommer ingen vart. Kanske också ska installera om min win7 60gig SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LIBSweden:

Tack Wille93
Jag fibblar också med registret nu men kommer ingen vart. Kanske också ska installera om min win7 60gig SSD

Varsego!
Tror att det är det vettigaste alternativet. Hittar du inget när du söker på programmet som stör i registret så är det, antagligen, näst intill omöjligt att hitta vad som är fel. Glöm inte att ta en backup på det du vill ha kvar på disken bara