Behöver hjälp med "Visual C++ träsket"

Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp med "Visual C++ träsket"

Hej. Jag blir helt snurrig av alla Visual C++ versioner det finns. Nu har BF4 börjat crasha igen och felet är MSVCR110.dll som är en del av Visual Studios.

Vad jag kan se så finns det följande versioner av c++

Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable

Sedan finns det både x86 och x64 versioner av dessa. Sedan finns ytterligare en hel UPPSJÖ av versioner i form av servicepacks och updateringar till respektive "årgång" av Visual c++.

Vad jag undrar är: Behöver man verkligen alla gamla versioner av c++? Behöver man både x64'an och x86'an? Visst mitt system är 64 bitars. Men vissa 32bit applikationer har gnällt över Visual C++ och inte startat.

Jag blir verkligen snurrig av detta. Vad är det egentligen man behöver för att kunna spela moderna spel och få allt att funka som det ska?
Någon med mer erfarenhet av detta får gärna upplysa mig.

Tack på förhand!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Hej. Jag blir helt snurrig av alla Visual C++ versioner det finns. Nu har BF4 börjat crasha igen och felet är MSVCR110.dll som är en del av Visual Studios.

Vad jag kan se så finns det följande versioner av c++

Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable

Sedan finns det både x86 och x64 versioner av dessa. Sedan finns ytterligare en hel UPPSJÖ av versioner i form av servicepacks och updateringar till respektive "årgång" av Visual c++.

Vad jag undrar är: Behöver man verkligen alla gamla versioner av c++? Behöver man både x64'an och x86'an? Visst mitt system är 64 bitars. Men vissa 32bit applikationer har gnällt över Visual C++ och inte startat.

Jag blir verkligen snurrig av detta. Vad är det egentligen man behöver för att kunna spela moderna spel och få allt att funka som det ska?
Någon med mer erfarenhet av detta får gärna upplysa mig.

Tack på förhand!

Du behöver de versioner som du har någon applikation som använder.
En applikationen kan vara byggd mot t.ex. Visual C++ 2010 32bit runtime eller Visual C++ 2013 64bit runtime.

Edit: Det är med andra ord ganska typiskt att man efter ett tag sitter med en hel hög olika versioner och det är inte i sig något tecken på något fel.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304