Hjälp med nyckel till Windows 7 Home Premium

Permalänk

Hjälp med nyckel till Windows 7 Home Premium

Har windows 7 Home Premium har ingen nyckel till den den gamala jag hade som sitter under data funkar inte någon som kan hjälpa mig att få tag på den

§3.1 i reglerna
Permalänk
Avstängd

? Vad står det på nyckeln du har under datorn? Står det Windows 7 Home Premium på den Nyckeln?
Vad är det som inte funkar?
Har du installerat samma Windows version på din dator? är det samma dator som nyckeln sitter på?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Jag förstår ingenting av vad du skrev...

Permalänk
Medlem

Skriv en vettig rubrik. Skriv i punktform vad du har gjort och vad du vill ha hjälp med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bullo1962:

Har windows 7 Home Premium har ingen nyckel till den den gamala jag hade som sitter under data funkar inte någon som kan hjälpa mig att få tag på den

Hej och välkommen hit!

Jag måste be dig läsa våra regler och speciellt då §3.1:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Jag har ändrat trådrubriken åt dig men tänk på denna och även de andra reglerna i fortsättningen.

Förtydliga gärna din frågeställning också eftersom den inte är helt lätt att förstå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullo1962:

Har windows 7 Home Premium har ingen nyckel till den den gamala jag hade som sitter under data funkar inte någon som kan hjälpa mig att få tag på den

Förmodligen:

Har windows 7 Home Premium. Har ingen nyckel till den. Den gamla jag hade som sitter under datorn funkar inte. Någon som kan hjälpa mig att få tag på den?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Vi får väl kommunicera via sp1k3n :). Här är 22 olika program för att hitta nyckel till windows 7:
http://pcsupport.about.com/od/productkeysactivation/tp/topkey...

Permalänk
Medlem

Ha ha, kanske det ja. Tror t.o.m Speccy fungerar,om jag minns rätt.

https://www.piriform.com/speccy

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Snacka med producenten av din PC, om det är Acer - ring dem (osv)
De kan sälja dig ett recovery kit för en billig peng som gör att du får en produktnyckel och back-up-media.

Annars fungerar det alltid me den product key finder som Morgan skrev också.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk

Det står Windows 7 home primium under datan men nyckel går inte

Permalänk
Skrivet av bullo1962:

Det står Windows 7 home primium under datan men nyckel går inte

Prata med producenten på din dator, de kan fixa det på ett eller annat sätt!

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk

Jag köpte en data via blocket sen fick jag virus i den sen så installerade det windows 7 home premium och jag försökte ta den nyckel som sitter under min bärbara data men den funkar inte och nu måste jag registrera denna inom 15 dagar men hur ja ingen nyckel som passar för den som är nu den stämmer inte alls snälla hjälp hur jag det är en bärbar data packad bell

Permalänk

och det är rätt windows som ligger i den tog den stom stod undersidan

Permalänk

hör av dig till mig jag förstår inget vad jag ska göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullo1962:

och det är rätt windows som ligger i den tog den stom stod undersidan

Trolligt värre!?

Eftersom du skriver "nu måste jag registrera denna inom 15 dagar" så har du ju lyckats installera windows, men misslyckats med aktiveringen, efter vad det verkar. Försök då med telefonaktivering istället så kanske det fungerar. Om fallet är att du inte kan mata in nyckeln, så kan du ha installerat fel version av windows.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Nyckel under din bärbara är troligen bunden till den datorn och eftersom du redan använt den nyckeln vid installationen kan du inte använda den igen på en annan dator.

Edit: Jag kanske har missuppfattat vad du har/tänker göra men det är lite av ett gissningslek i att lista ut vad du menar..