windows 8 nedgradering problem.

Permalänk
Medlem

windows 8 nedgradering problem.

sitter lite i klistret, köpte en dator av en person som hade "nedgraderat" från windows 8 pro till windows 7.
personen påstod också att det var enkelt att bara ändra tillbax men jag har ärligt talat inte en susning om hur man gör.
datorn är en asus g75vw.
jag har ingen mjukvara att installera någonting ifrån så är på ruta 1 totalt.

Permalänk
Sötast

Kunde ju varit läge att prata med säljaren istället för att blint säga ja endast för att tacka och ta emot.

Om du har en Windows 8 nyckel så är det möjligt att det går att följa denna metoden:

http://pcsupport.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=pcsuppo...

Permalänk
Medlem

nu har det absolut och ingenting med mina frågeställning att göra, men priset var så bra så jag kan köpa ett windows 8 pro och ändå ha gjort en bra affär. men om jag slipper krångla med att köpa nytt och spara lite pengar så gör jag gärna det.
vore tacksam om vi kunde återgå till min fråga nu istället för snack runtomkring

och tack för länken, det följer ju dock inte med skivor eller koder nu utan datorn hittar dom väll per automatik? så isf är det om den finns en möjlighet att faktiskt få fram koden från annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oordning:

nu har det absolut och ingenting med mina frågeställning att göra, men priset var så bra så jag kan köpa ett windows 8 pro och ändå ha gjort en bra affär. men om jag slipper krångla med att köpa nytt och spara lite pengar så gör jag gärna det.
vore tacksam om vi kunde återgå till min fråga nu istället för snack runtomkring

och tack för länken, det följer ju dock inte med skivor eller koder nu utan datorn hittar dom väll per automatik? så isf är det om den finns en möjlighet att faktiskt få fram koden från annat håll.

Är det en bärbar dator? Eller en stationär? Borde finnas en klisterlapp på undersidan om det är en bärbar med koden på Annars är det nog helt omöjligt om du inte har tillgång till en kod att få Windows 8 utan att köpa eget.

Om säljaren garanterade vid försäljning att Windows 8 gick att återfå igen. Då ska du nog be om en återställningsskiva av honom alternativ koden. Lite bereonde på om det ingick i datorn när han köpte eller om han köpte till det. Det är helt klart ett muntligt avtal ni ingick att de skulle gå

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av oordning:

sitter lite i klistret, köpte en dator av en person som hade "nedgraderat" från windows 8 pro till windows 7.
personen påstod också att det var enkelt att bara ändra tillbax men jag har ärligt talat inte en susning om hur man gör.
datorn är en asus g75vw.
jag har ingen mjukvara att installera någonting ifrån så är på ruta 1 totalt.

Om datorn kom förinstallerad med Windows 8 är det bara att ladda ner och bränna mediet och installera, eftersom koden finns "inbrännd" i UEFI i så fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Är det en bärbar dator? Eller en stationär? Borde finnas en klisterlapp på undersidan om det är en bärbar med koden på Annars är det nog helt omöjligt om du inte har tillgång till en kod att få Windows 8 utan att köpa eget.

Om säljaren garanterade vid försäljning att Windows 8 gick att återfå igen. Då ska du nog be om en återställningsskiva av honom alternativ koden. Lite bereonde på om det ingick i datorn när han köpte eller om han köpte till det. Det är helt klart ett muntligt avtal ni ingick att de skulle gå

Windows 8 har inga klisterlappar, produktnyckeln sitter i BIOS.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om datorn kom förinstallerad med Windows 8 är det bara att ladda ner och bränna mediet och installera, eftersom koden finns "inbrännd" i UEFI i så fall.

datorn kom installerad med windows 8 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oordning:

datorn kom installerad med windows 8 pro

Isåfall så är det bara leta rätt på en Windows 8 pro-skiva och installera så ska det vara löst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oordning:

datorn kom installerad med windows 8 pro

Eller så använder du återställningspartionen..

Permalänk
Sötast
Skrivet av jimjans:

Eller så använder du återställningspartionen..

Som inte lär vara kvar då förra ägaren hade installera Windows7, hade den funnits kvar hade nog säljaren varit noga med att påpeka just det.

Permalänk
Medlem

Jag har fått fram en polares nyckel via ett icke suspekt program...
Men va hette det hmm ?
Läst i PC For Alla för några år sen,så det finns hopp...

Permalänk
Skrivet av Dread56:

Jag har fått fram en polares nyckel via ett icke suspekt program...
Men va hette det hmm ?
Läst i PC For Alla för några år sen,så det finns hopp...

nån av dessa möjligen?

http://www.nextofwindows.com/how-to-retrieve-windows-8-oem-pr...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Som inte lär vara kvar då förra ägaren hade installera Windows7, hade den funnits kvar hade nog säljaren varit noga med att påpeka just det.

Den kan ju vara kvar fast man installerat windows 7 det var den på min asus g750jh ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Eller så använder du återställningspartionen..

Skrivet av jimjans:

Den kan ju vara kvar fast man installerat windows 7 det var den på min asus g750jh ...

När jag installerade om en dator med förinstallerat os. Tog jag bort den patronen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

När jag installerade om en dator med förinstallerat os. Tog jag bort den patronen

Jag tänkte eftersom personen ifråga som startade tråden inte gav så mycket info så kan det ju vara så att partionen är kvar är ju inte alla som tar bort den vid en ominstallation...