Installera Windows 8.1 pro över Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Installera Windows 8.1 pro över Windows 8.1

Hoppas något kan hjälpa mig med detta.

Jag köpte nyligen en HP Pavilion med Windows 8.1 installerat. Jag behöver fler funktioner än som ingår i denna version så jag köpte Windows 8.1 pro OEM (SE).

Problemet jag har är att den tidigare produktnyckel är bunden till moderkortet och därför tar inte systemet den nya installationen som jag gör. Det går att installera, men den behåller den tidigare versionen och därför installeras inte Windows 8.1 pro som jag vill.

Pratade med Microsoft Support (den icke betalande) och rådet jag fick var antingen att betala 800:- för att få hjälp. Det supporten sa är att man måste göra om produktnyckel för att den ska stämma med den nyckel jag försöker installera med (Windows 8.1 pro).

Någon som vet vad jag behöver göra för att lösa detta?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det låter spontant som att det är att göra som microsoft säger, men du skriver ju att rådet var ju antingen att betala ... men, vad var det andra alternativet då?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taidara:

Hoppas något kan hjälpa mig med detta.

Jag köpte nyligen en HP Pavilion med Windows 8.1 installerat. Jag behöver fler funktioner än som ingår i denna version så jag köpte Windows 8.1 pro OEM (SE).

Problemet jag har är att den tidigare produktnyckel är bunden till moderkortet och därför tar inte systemet den nya installationen som jag gör. Det går att installera, men den behåller den tidigare versionen och därför installeras inte Windows 8.1 pro som jag vill.

Pratade med Microsoft Support (den icke betalande) och rådet jag fick var antingen att betala 800:- för att få hjälp. Det supporten sa är att man måste göra om produktnyckel för att den ska stämma med den nyckel jag försöker installera med (Windows 8.1 pro).

Någon som vet vad jag behöver göra för att lösa detta?

Tacksam för svar!

Möjligheten att uppgradera Windows 8.1 Standard till Windows 8.1 Pro finns inbyggt i Windows.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/feature-packs

Jag tror att det är enda sättet, annars tar den bara nyckeln från moderkortet som du märkt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av taidara:

Hoppas något kan hjälpa mig med detta.

Jag köpte nyligen en HP Pavilion med Windows 8.1 installerat. Jag behöver fler funktioner än som ingår i denna version så jag köpte Windows 8.1 pro OEM (SE).

Problemet jag har är att den tidigare produktnyckel är bunden till moderkortet och därför tar inte systemet den nya installationen som jag gör. Det går att installera, men den behåller den tidigare versionen och därför installeras inte Windows 8.1 pro som jag vill.

Pratade med Microsoft Support (den icke betalande) och rådet jag fick var antingen att betala 800:- för att få hjälp. Det supporten sa är att man måste göra om produktnyckel för att den ska stämma med den nyckel jag försöker installera med (Windows 8.1 pro).

Någon som vet vad jag behöver göra för att lösa detta?

Tacksam för svar!

Det gick till slut! Här är lösningen: http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows8_1-w...