Lagring för windows

Permalänk
Medlem

Lagring för windows

Hur mycket behöver windows 8.1 alltså hur mycket lagring skulle behövas? Räcker det med ett 120GB SSD eller behöver man mer? När jag hade min förra dator tog den bara 35/36 gb från lagringen hade ett 250 SSD då men nu till mitt nya bygge hade jag tänkt att köra OS och OBS på ett SSD och allt annat på ett HDD

Permalänk
Medlem

8.1 tar ungefär 20GB.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Om du bara ska ha OS på SSDn så räcker 120GB. Dock räcker det knappt när man kör Battlefield 4 efter alla expansions om man vill köra spelet på SSDn och då har jag ändå tagit bort det virtuella minnet för att lösa ut fler GB. Skulle lätt satsat på 250GB om det vore jag.

Permalänk
Medlem

Jag har 70GB ledigt på min120GB, OS samt mindre program, det är nog i minsta laget om man vill installera på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cmder:

Om du bara ska ha OS på SSDn så räcker 120GB. Dock räcker det knappt när man kör Battlefield 4 efter alla expansions om man vill köra spelet på SSDn och då har jag ändå tagit bort det virtuella minnet för att lösa ut fler GB. Skulle lätt satsat på 250GB om det vore jag.

Hade bara tänkt och använda SSDn till Open broadcast software och till Operativsystem så kommer inte ha några spel alls

Skrivet av Flygman:

8.1 tar ungefär 20GB.

okej tack för svar

Skrivet av ynot:

Jag har 70GB ledigt på min120GB, OS samt mindre program, det är nog i minsta laget om man vill installera på den.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 med alla uppdateringar och hiberfil.sys och pagefile.sys avstängda tar lite mindre än 10GB.

EDIT: 32-bits, 64-bits tar mer än så.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.