Korrupt Windows eller bara något virus? Datorn läser in filer och piper

Permalänk
Medlem

Korrupt Windows eller bara något virus? Datorn läser in filer och piper

Tjena Sweclockers!
Har lite problem med farsans laptop. Han sa att den krånglade lite för honom så jag tänkte att jag kunde ta en liten titt på den. När jag startade den så är detta det första som kommer upp. Datorn läser in filer och piper som bara den.

Datorn håller på såhär i ca 5-10min innan den startar upp som vanligt. Väl inne i datorn så kan man inte använda vissa program och andra slutar att svara ex. Norton och Firefox. Alla sökfält fylls även upp av siffran 9 av någon anledning (har kollat att det inte var något fel på tangenten). Använder Windows 7 för övrigt.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Låter som att en knapp är nedtryckt.
Fylls skärmen med siffran 9 så är det dit du skall rikta blicken.

I övrigt kan det också vara ett beteende till att hårddisken är på väg att ge upp när den vill återställa startfiler och program slutar att fungera väl inne i systemet.

Permalänk
Medlem

Rent spontant så låter det som att tangentbordet krånglar? Beroende på vad du har för märke/modell och garanti kvar, men det brukar vara enkelt att koppla ifrån det interna tangentbordet och koppla in ett USB-tangentbord och se om problemen kvarstår?

Men det kan ju naturligtvis vara något helt annat också!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Låter som att en knapp är nedtryckt.
Fylls skärmen med siffran 9 så är det dit du skall rikta blicken.

I övrigt kan det också vara ett beteende till att hårddisken är på väg att ge upp när den vill återställa startfiler och program slutar att fungera väl inne i systemet.

Lite segt att hårddisken lägger av. Hade hoppats på att en ominstallation av windows hade räckt ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Lite segt att hårddisken lägger av. Hade hoppats på att en ominstallation av windows hade räckt ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar du eller har du verkligen felsökt?

Du nämner inte om du har ominstallerat, hur du gjorde, hur noga du var och get hur långt du kom.

Du ska använda DVD eller USB minnen för att verkligen kunna ta bort allt. Antingen laptop tillverkarens som du brände själv enligt tillverkarens instruktioner eller riktiga Windows skiva (eller USB). I många fall kan partitionerna vara skadade och då måste man ta bort alla på just den disken för att ofta blir kvar om man bara formaterar och installerar om.

Om du ominstallerar från hårddisken, eller väljer att spara nått av det gamla så är det stor risk att felet också är kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Gissar du eller har du verkligen felsökt?

Du nämner inte om du har ominstallerat, hur du gjorde, hur noga du var och get hur långt du kom.

Du ska använda DVD eller USB minnen för att verkligen kunna ta bort allt. Antingen laptop tillverkarens som du brände själv enligt tillverkarens instruktioner eller riktiga Windows skiva (eller USB). I många fall kan partitionerna vara skadade och då måste man ta bort alla på just den disken för att ofta blir kvar om man bara formaterar och installerar om.

Om du ominstallerar från hårddisken, eller väljer att spara nått av det gamla så är det stor risk att felet också är kvar.

Jag har inte ominstallerat datorn, svarade bara på vad ovanstående skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Jag har inte ominstallerat datorn, svarade bara på vad ovanstående skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, Hojta till om du behöver hjälp med det.