Nätverksproblem efter uppgradering till Windows 8.1

Permalänk
Avstängd

Nätverksproblem efter uppgradering till Windows 8.1

Hela datorn fungerade som den skulle med Windows 8, alla delar, alla funktioner. Sedan laddade jag hem den kostnadsfria uppgraderingen, vips så fungerar inte internet. Ingen nätverksanslutning. Har provat installera drivrutinerna till nätverkskortet flera gånger, ingen lycka. Finn det något jag kan göra för att slippa installera om Windows igen och sedan riskera att detta händer igen efter uppgraderingen?

Jag har Windows 8 på skiva, därför måste jag gå i dessa steg...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Ja, du kan göra något annat än att installera om, du kan felsöka och rätta till felet.

När du säjer att du inte har någon nätverksanslutning, hur beter sig detta?
Syns den i enhetshanteraren?
Syns den i nätverk och delningscenter etc.
Står det något i logboken?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Rätt Drivrutiner? Annars installera om...
(Gör såklart det som står ovanför min post också)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätverkskort?
Du kan behöva gå in på tillverkarnas hemsida och tanka nya drivrutiner för 8.1

Behövde jag själv göra med mitt trådlösa kort. Kunde inte ens uppdatera till 8.1 utan att plocka ur kortet och uppdatera via kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Ja, du kan göra något annat än att installera om, du kan felsöka och rätta till felet.

När du säjer att du inte har någon nätverksanslutning, hur beter sig detta?
Syns den i enhetshanteraren?
Syns den i nätverk och delningscenter etc.
Står det något i logboken?

Skrivet av Antagligen:

Vad har du för nätverkskort?
Du kan behöva gå in på tillverkarnas hemsida och tanka nya drivrutiner för 8.1

Behövde jag själv göra med mitt trådlösa kort. Kunde inte ens uppdatera till 8.1 utan att plocka ur kortet och uppdatera via kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Rätt Drivrutiner? Annars installera om...
(Gör såklart det som står ovanför min post också)

Det är ett Asus kort köpt i år, alldeles nyligen, och nätverkskortet sitter intrigerat på det. Borde väl vara kompatibelt med 8.1?

När jag felsöker står det att det saknas en drivrutin för kortet, men jag har installerat den flera gånger från skivan som följer med.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Wow, så bra, nu funkar inte cd-spelaren att sätta i skivan heller.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Det är ett Asus kort köpt i år, alldeles nyligen, och nätverkskortet sitter intrigerat på det. Borde väl vara kompatibelt med 8.1?

När jag felsöker står det att det saknas en drivrutin för kortet, men jag har installerat den flera gånger från skivan som följer med.

Skrivet av RiHjD:

Wow, så bra, nu funkar inte cd-spelaren att sätta i skivan heller.

Att använda skivan som följer med kortet är inte så bra eftersom den inehåller gamla drivrutiner.
Här har du Asus supportsida för win 8.1
http://www.asus.com/support/Download/1/45/6/12/TfR9VQnSJDiC6x...

De drivrutiner du skall ladda ned i första hand är:
1) Den som finns under rubriken Lan
2) Den som finns under rubriken Chipset och som heter
"Intel(R) Chipset Software Installation Utility V10.0.17 for Windows 7/8/8.1 32bit & 64bit.(WHQL)" (den senaste heter 10.0.17)

(ladda inte ned något annat utan börja först med dessa två)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickman:

Att använda skivan som följer med kortet är inte så bra eftersom den inehåller gamla drivrutiner.
Här har du Asus supportsida för win 8.1
http://www.asus.com/support/Download/1/45/6/12/TfR9VQnSJDiC6x...

De drivrutiner du skall ladda ned i första hand är:
1) Den som finns under rubriken Lan
2) Den som finns under rubriken Chipset och som heter
"Intel(R) Chipset Software Installation Utility V10.0.17 for Windows 7/8/8.1 32bit & 64bit.(WHQL)" (den senaste heter 10.0.17)

(ladda inte ned något annat utan börja först med dessa två)

Probläämet blir ju då att komma in på internet för...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Probläämet blir ju då att komma in på internet för...

Hitta något annat medium att ladda ner och lägg in i USB minne.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

... koppla in telefonen och använd som modem över 3/4g för att ladda hem drivrutinen.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Probläämet blir ju då att komma in på internet för...

Låna en kompis dator och ladda ned drivrutinerna på ett USB-minne precis som Commander föreslår.