Kan jag få tillbaka en licensnyckel?

Permalänk
Medlem

Kan jag få tillbaka en licensnyckel?

Hej, Jag tappa min laptop i golvet igår så hårddisken gick sönder.
Nu har jag satt in en ny hårddisk i laptopen men jag hade licensnyckel på den gamla disken, och står heller inte under laptopen.

Nu till frågan: Jag kan få licensnyckel tillbaka på något sätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Torna:

Hej, Jag tappa min laptop i golvet igår.
Nu har jag satt in en ny hårddisk i laptopen men jag hade licensnyckel på den gamla disken, och står heller inte under laptopen.

Nu till frågan: Jag kan få licensnyckel tillbaka på något sätt?

Tittat överallt, t.ex. under batteriet? Nyckeln kan även finnas i bios (ganska vanligt numera) och då behöver man inte ange koden manuellt (man behöver dock rätt Windows-version). Du kan testa att ladda ner RWEverything, det programmet kan läsa det mesta i bios.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tittat överallt, t.ex. under batteriet? Nyckeln kan även finnas i bios (ganska vanligt numera) och då behöver man inte ange koden manuellt (man behöver dock rätt Windows-version). Du kan testa att ladda ner RWEverything, det programmet kan läsa det mesta i bios.

Okej, tack. ska testas direkt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Torna:

Okej, tack. ska testas direkt!

Glömde skriva att programmet är ett Windows-program, kan ju bli lite Catch-22....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Glömde skriva att programmet är ett Windows-program, kan ju bli lite Catch-22....

du kan installera windows i "testläge" i 30 dagar utan att ange en cd kod och gör du det smidigt för dig kör du in rätt version från början även om du inte anger en kod till det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows