Ta bort formatering av text vid kopiering?

Permalänk
Medlem

Ta bort formatering av text vid kopiering?

Ibland när man kopierar text från nån webbsida så får man med formateringen eller vad det nu kallas på Svenska. Texten kan alltså vara lilafärgad och fet när man klistrar in den i något annat program, hur fixar man så detta alltid är avslaget?

Permalänk
Medlem

Jag brukar gå via att klistra in och kopiera i Anteckningar, eftersom det är så enkelt har det inget stöd för formatering och därmed försvinner all formatering.

Permalänk
Medlem

Eller om du ska klistra in i Office så finns det olika inklistringsalternativ varav ett är endast text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Jag brukar gå via att klistra in och kopiera i Anteckningar, eftersom det är så enkelt har det inget stöd för formatering och därmed försvinner all formatering.

Samma här men jag tycker inte det ska behövas... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyL79:

Samma här men jag tycker inte det ska behövas... :/

Jag hittade den här knappen i Word.

Det verkar även gå att fixa så att formatering inte behålls som standard.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyL79:

Ibland när man kopierar text från nån webbsida så får man med formateringen eller vad det nu kallas på Svenska. Texten kan alltså vara lilafärgad och fet när man klistrar in den i något annat program, hur fixar man så detta alltid är avslaget?

Har för mig att man kan fixa det genom shift+ctrl+v (alltså det vanliga fast med shift nedtryckt) men är absolut inte säker på att det fungerar överallt.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns flera olika webläsarplugins som tar bort formateringar, sök på "copy as plain text plugin"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.