Microsoft Support.. Aldrig vart med om något värre.

Permalänk
Avstängd

Microsoft Support.. Aldrig vart med om något värre.

Tjena..
Jag skapar denna tråd för att få veta ifall jag har rätt eller fel.

De börja med att jag hade problem att föra över en Xbox profil till en ny e-postadress.

Först när jag skapa en ny e-postadress, ändrade jag e-postadress på alla siter och tjänster jag var medlem hos. Förutom Games for windows live, som vissa spel i min STEAM lista kräver. Så jag kontaktade support och bad dem ändra de för mig.. Deras svar var detta..

"You need to have your own Xbox console to be able to change your Gamertag Email".

Så jag går då och lånar min väns Konsol för jag tänker fan inte betala 3000 spänn för något jag inte vill ha. När man då försöker ändra så får man en Error kod..
Då säger Supporten denna gång..

"Your new email need to pass 30 Days Before you can change it.. "

Då frågar jag om det är de enda... "Yes" svarar de.

Så 40 dar senare, testar jag igen, och samma error kommer upp.. kontaktar dem flertal gånger, och varje gång är de något nytt jag saknar.. Så de skickar mig till Billing Support och sen tillbaka till Xbox support.. Rent sagt spenderar jag över 14h Sträck på att försöka klura ut skiten.. Och varje support representant säger något..

Till jag då får reda på detta från en som heter Emilie hos Xbox Live support.. Hon säger att de inte funkar på grund av att min nya e-postadress redan har en registrerad kreditkort.. Liksom VAH?! Happ, då var man tvungen och avregistrera Office som man köpt till sin nya e-post konto.. Funkar fortfarande inte..
Kontaktar dem igen.. då säger en ny representant som heter Amy att de inte kommer funka, för att man inte kan avregistrera sin "billing address"..

Men de finns ett annat sätt.. Ta bort den primära "Alises" i min nya e-post konto, och sedan lägga till den i min gamla e-postkonto som Xbox profilen ligger på.. Så de lät väl sådär, men jag var så trött och förbannad över "labyrinten" jag fått gå genom, så jag gick med på de..

Först säger hon att jag ska skapa en "dummy" e-post adress hos Gmail.. Så jag gör de... Sen säger hon att jag ska lägga till den i min "Alises" lista på min nya e-postadress. Och efter de ska jag ta bort min nya Epost-adress från Alises listan och ersätta den med min "Gmail" konto. Detta skulle tydligen göra min nya e-postkonto tillgänglig för Xbox profilen igen..

Så man gör allt förutom att ta bort Nya namnet i Alises listan.. för lite pirrig blir man.. Jag frågar henne då..

"Are you sure about this..? Will I have access to my mail? Or will I be blocked for a period of time.. Something I need to worry about?"

Och hon svarar då..

"Theres no problem besides the 24Hour lock. After 24 hours you can add it to your old Email account and set it to primary and start using it for your Xbox games.."

En gång till frågar jag.. "Are you sure?"

Efter ett "YES" tar jag bort skiten... och då jag säger till henne att jag tog bort den.. skriver hon detta..

"Now after 30 Days you can re-add it and continue ur Xbox experience as usual."

Och här blir jag rasande.. Liksom VAH?! Du sa 24h och inte 30 dagar..

Nu kan jag inte logga in i min epost-adress längre.. Den är borta.. Allt som är registrerad till den jag kan inte använda.. min "Dummy" mail har ersatt kontot och det är den jag loggar in med.. i outlock.com..

Kan heller inte lägga tillbaka min e-postadress till samma konto, och återfå allt precis som de var..

Nu snackar vi något kritiskt här..
Jag får räkningar, läkarintyg ( Diabetiker), och svar om jobb sökande till denna mail.. Kan inte förklara hur viktigt de är för mig och ha denna mail varje DAG.
Så här sitter jag och helt enkelt förklarar allt rasandes, och de enda hon säger är detta..

"I know where your coming from, and I apologize , but I cant undo the change, you have to Contact Microsoft live ID support with mail."

Och sen stänger hon chatten.. Här bryter jag ihop. Var riktigt nära och köra in handen genom skärmen..

Biter ihop och kontaktar Mail support, skriver på Engelska, för att jag visste inte om supporten kunde Svenska eller inte.. Skriver mitt problem och hur kritiskt det är.. För enligt alla Live Chatt supports ska denna avdelning kunna hjälpa mig, de är tydligen de högsta supporten..

Skriver mitt problem och väntar i 23h innan jag får svar.. och svaret är denna..

You have submitted your request to the Swedish support for Microsoft account. Unfortunately we are unable to provide you with English support here. In order to receive support in English, please go to http://windows.microsoft.com/en-us/windows-live/id-support.
You can now submit a new question in your chosen language.
If you prefer to receive support in Swedish, please respond to this message with the problem description in Swedish.

Kind regards,
Anders

Liksom, du fatta problemet "Anders"... Hjälp mig, men nej ska väl spela dryg..
Så jag svarar han, med svenska, och BER även om ursäkt.. 4 dar nu, inget svar.. Då snackar jag 4 arbetsdar, och har inte ens räknat med helgen, som dem egentligen ska ha öppet.. De står ju på deras sida att supporten är öppen 24/7 och svarar inom 24h..

Så jag skapar en till ticket till den Engelska supporten, och dem svarar efter ca 12h, och skriver mig information om Alises.. Och vad det är.. och att de låser kontot i 30dagar innan du kan adda om de.. och att de inte går att ta sig förbi 30 dagarna..

Här sitter jag o kokar, verkligen kokar liksom, jag fick ju ett sms när min Alises ersattes som sa sådär..

"Your primary Alises have been changed from XXX to XXX.. if you did not make the change, Contact support".
Alltså betyder de att dem kan hjälpa mig.. men nej nej, dryga ska dem va..

Nu kommer jag få varningar för att jag inte kunnat betala mina räkningar, påminnelser med 200kr eller mer, min läkare har skickat mig ett intyg som jag inte kan få tag på nu, och måste vänta tills fredag innan jag kan ringa han, för han jobbar på andra sjukhus än den jag besöker.. Sitter och söker tiotals jobb varje vecka, och vad ska dem säga ifall jag ens fick chansen för en intervju, och så skickar dem mail till mig, som aldrig kommer fram..?

Vad ska man göra? Sitter bokstavligen och stryper osynliga människor.. Jag har väl rätt? De ska väl kunna återställa detta..?

Permalänk
Medlem

Känner igen det där... Ibland undrar man vad det är för folk dom anställer i supporten

Ms är definitivt inte ensamma om detta heller, tyvärr!

Permalänk
Medlem

Kan bara tyvärr bekräfta samma typ av behandling i mitt ärende med en hotmail-outlook historia, där ett backup-konto var ett måste för "användarens säkerhet". Bara en massa strul, okunskap och lite ignorans från deras sida. Men jag hade tur och det fungerade till slut i mitt ärende efter 2h vrede, 3 olika supportkontakter och 2 omförsök.

Om du har kopia på samtliga konversationer kan du kanske kontakta MS Sverige via telefon och förklara deras tabbe och vilka konsekvenser det har skapat. Sen vet man inte om du får kalla handen och hänvisas till email supporten, till en ointresserad supportkille "Mike" från Indien som läser manus och kör "copy paste support" med mallar och avslutar med "sorry sir can't help you, have a nice day" och stänger ner chatten... För det fick jag i första kontakten! =D

Permalänk
Medlem

Shieeet, kan bara sympatisera och säga att även jag åkt ett par åkturer i MS support-karusell. Lagom till inkompetent personal får man leta efter. Vet inte ens om det är deras fel eller bara att dom har så jävla stor organisation att alla bara springer runt som huvudlösa höns. Är ju trots allt ingen ursäkt och hjälper tyvärr inte dig OP Hoppas det löser sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kjellapa:

Känner igen det där... Ibland undrar man vad det är för folk dom anställer i supporten

Ms är definitivt inte ensamma om detta heller, tyvärr!

Skrivet av pålis:

Shieeet, kan bara sympatisera och säga att även jag åkt ett par åkturer i MS support-karusell. Lagom till inkompetent personal får man leta efter. Vet inte ens om det är deras fel eller bara att dom har så jävla stor organisation att alla bara springer runt som huvudlösa höns. Är ju trots allt ingen ursäkt och hjälper tyvärr inte dig OP Hoppas det löser sig.

Precis så är det.. De värsta jag varit med om på riktigt länge. Jag brukade tycka att STEAM hade Copy&Paste support, men detta.. en helt annan jävla nivå.. Inkompetent så de skriker om de...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Kan bara tyvärr bekräfta samma typ av behandling i mitt ärende med en hotmail-outlook historia, där ett backup-konto var ett måste för "användarens säkerhet". Bara en massa strul, okunskap och lite ignorans från deras sida. Men jag hade tur och det fungerade till slut i mitt ärende efter 2h vrede, 3 olika supportkontakter och 2 omförsök.

Om du har kopia på samtliga konversationer kan du kanske kontakta MS Sverige via telefon och förklara deras tabbe och vilka konsekvenser det har skapat. Sen vet man inte om du får kalla handen och hänvisas till email supporten, till en ointresserad supportkille "Mike" från Indien som läser manus och kör "copy paste support" med mallar och avslutar med "sorry sir can't help you, have a nice day" och stänger ner chatten... För det fick jag i första kontakten! =D

Ringer dem i telefon, och allt dem säger är.. "Jo, vi förstår vad du menar, och jag beklagar att problemet uppstod.. men vi kan inte hjälpa dig här.. vi har begränsade support resurser.."

Liksom om de ändå kunde hjälpa lika mkt som de slickar arsle.. då hade man fan fått hjälp.