Min polare har SSL-problem.

Permalänk
Medlem

Min polare har SSL-problem.

Hallå, vill ni hjälpa mig, att hjälpa min polare. Han har något fel med SSL-protokoll.
Här är hans egna ord om problemet

(google, YT och FB etc funkar inte.
Men vilka pörrsidor o annat skit som helst funkar.

ALLT funkar på datorn där nere.
Så känns mer som det är nå flet med min dator.
Ålan: ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR Står det.)

Så nu funderar jag på vafasen det är som hänt.
Skiten inträffade idag, så problemet är inte gammalt.
Vi testade att gå in på Internetalternativ under fliken avancerat och klickade i (Använd SSL 2.0) Men det hjälpte inte.
Har ni någon idé så släng fram dom.

Ett stort tack på förhand.
/ Er gamle Lifooz.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Stämmer klockan på datorn? Om datumet är helt åt h-vete klagar webbläsarna för att sidornas SSL-certifikat inte börjat gälla ännu.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Stämmer klockan på datorn? Om datumet är helt åt h-vete klagar webbläsarna för att sidornas SSL-certifikat inte börjat gälla ännu.

Kan verifiera att detta stämmer! Hände flickvännen vid byte utav chassi, inte helt 100 på varför... Hur som helst så löste det sig direkt, ändre klockan i OS, behövde inte ens pilla med BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Stämmer klockan på datorn? Om datumet är helt åt h-vete klagar webbläsarna för att sidornas SSL-certifikat inte börjat gälla ännu.

Skrivet av KNEKT Lös:

Kan verifiera att detta stämmer! Hände flickvännen vid byte utav chassi, inte helt 100 på varför... Hur som helst så löste det sig direkt, ändre klockan i OS, behövde inte ens pilla med BIOS.

Det är just det som är det skeva. På hans förra rigg så fleta klockan till och det blev SSL error.
Men nu går hans klocka och datum rätt. Så det är konstigt, Jag får försöka ta mig till honom när jag blivit frisk igen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Vi gjorde en systemåterställning, så det fixade sig.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!