Vilken webbläsare passar mig?

Permalänk
Medlem

Vilken webbläsare passar mig?

Jag gillar att multitaska. Jag har ofta ca 20 fönster uppe samtidigt varav flera i flash som är ganska krävande har jag märkt, ibland 1 eller 2 streams igång också. Jag har 6 skärmar kopplade till datorn vilket kräver att det enkelt ska gå att flytta fönster och flikar mellan skärmarna.

Vilken webbläsare rekommenderar ni? Chrome som jag använder mig av uppfyller dessa krav men på senare tid upplever jag att datorn laggar apa. Internet Explorer flyter på desto bättre men är dessvärre inte särskilt användarvänlig. Finns det någon webbläsare som kombinerar dessa?

Permalänk
Medlem

Har du prova med Firefox?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har du prova med Firefox?

Alltid värt att prova Firefox. Sjölv stortrivs jag och skulle aldrig byta bort den som läget är just nu.

Opera är ett annat förslag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

slår också ett slag för firefox.

märkte när jag använde chrome att det hade en tendens att skena iväg i minnesanvändningen speciellt när man hade många tabar öppna samtidigt vilket inte FF verkar lida av.

vill man flytta tabbarna mellan flera skärmar är jättesmidigt bara ta tag i tabben du vill flytta med muspekaren och dra den till den skärm du vill ha den på så öppnas den där i ett nytt fönster istället.

ända nackdelen jag stött på är att flash verkar va lite känsligt ibland till FF å blir de för mycket så vill flashplayer inte va me längre. men händer inte speciellt ofta och tror de snarare beror på flash player än på FF.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows