Permalänk
Avstängd

W7 eller 8?

Testade 8 nu som verkar lite rörig och stor skillnad emot 7. Har sett att en del går ner från 8 till 7 och jag ska prova vidare.

Permalänk

Givetvis 8 eller 8.1 ska man ha och jag ska testa w 10 snart.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Givetvis Windows 7 och till hösten 2015 blir det nog Windows 10.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Windows 10 blir en gratis uppgradering från 8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För mig som kör med Start8 kan jag inte säga att jag märker någon skillnad direkt, använder ju aldrig deras surfplatteläge med appar och annat skit.

Uppgraderade när det ändå var dags för formatering, hade en licens liggande, och då BF4 presterade bättre på Win 8 när jag ville spela det så blev det så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

För mig som kör med Start8 kan jag inte säga att jag märker någon skillnad direkt, använder ju aldrig deras surfplatteläge med appar och annat skit.

Uppgraderade när det ändå var dags för formatering, hade en licens liggande, och då BF4 presterade bättre på Win 8 när jag ville spela det så blev det så.

Surfplatteläget, var stänger man av det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Internity:

Surfplatteläget, var stänger man av det?

Går inte så vitt jag vet, du måste installera 3:e partsprogram för att få tillbaka startmenyn.

Permalänk
Medlem

8.1 är bättre.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Windows 8 suger, men Windows 8.1 är OK.

Permalänk
Medlem

Win 8.1 helt klart.. helt otroligt att folk ens diskuterar om detta idag.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Once you go 8.1, you never go back !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av Internity:

Surfplatteläget, var stänger man av det?

Man stänger inte av det, man använder bara inte den menyn? Med Start8 har man ju som en vanlig Win 7 start meny, så kör mest med den.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

W8.1 och snart W10

Permalänk
Medlem

Ja tycker också du borde ta 8.1

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Rekordmedlem

Givetvis win 7 eller 10beta, undvik definitivt 8 och 8.1, kanske 8.1u1, det är acceptabelt men varför inte 10beta ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1. Kan inte tänka mig gå tillbaka till 7.

Skrivet av Kiane:

Windows 10 blir en gratis uppgradering från 8

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara rykten. Det är inte bekräftat.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Windows 10 blir en gratis uppgradering från 8

Skickades från m.sweclockers.com

Är det bekräftat till fullo av Microsoft? Bara en förfrågan. Jag har för mig att jag läste det någonstans här på Sweclockers att en uppgradering från Windows 8/8.1 till det nya OSet skulle vara gratis, men sen undrar jag ju självfallet om det stämmer.

Några källor som kan styrka detta?

Permalänk
Medlem

Pröva Windows 10, klart bättre, windows 8.1 was purged här hemma när 10 Tp1 släpptes. Och det är inte samma som att köra Start8 för den kändes som en tämligen buggig lösning där de trixade för att få in appar i fönster och dessutom startar upp något stardock junk i bakgrunden.

Men risken finns ju förstås att de släpper något som blir inkompatibelt under utvecklingen av 10 men den risken kändes som den var värd att ta.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Givetvis win 7 eller 10beta, undvik definitivt 8 och 8.1, kanske 8.1u1, det är acceptabelt men varför inte 10beta ?

Kört 8.1 sen det gick att få tag i på mina tre datorer inte ett enda problem.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Windows 10 blir en gratis uppgradering från 8

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av fyllejocke:

Är det bekräftat till fullo av Microsoft? Bara en förfrågan. Jag har för mig att jag läste det någonstans här på Sweclockers att en uppgradering från Windows 8/8.1 till det nya OSet skulle vara gratis, men sen undrar jag ju självfallet om det stämmer.

Några källor som kan styrka detta?

Bara rykten. Folk verka ha försökt få det bekräftat men Microsoft har vägrat att svara eller svamlat som politiker.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SimpanDirr:

Kört 8.1 sen det gick att få tag i på mina tre datorer inte ett enda problem.

Och du har inte uppdaterat till 8.1u1 ?
Jag tycker hursomhelst att man ska avvakta just nu, oavsett om man gillar 8 eller inte så är det förmodligen vettigt att köra 10 beta tills MS ger info om hur de tänkt göra med priserna, om man får uppgradera gratis till 10 så kan man köpa nått äldre nu, om inte 10 blir en gratisuppdatering så bör man inte köpa nått just nu utan vänta på 10an.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Och du har inte uppdaterat till 8.1u1 ?
Jag tycker hursomhelst att man ska avvakta just nu, oavsett om man gillar 8 eller inte så är det förmodligen vettigt att köra 10 beta tills MS ger info om hur de tänkt göra med priserna, om man får uppgradera gratis till 10 så kan man köpa nått äldre nu, om inte 10 blir en gratisuppdatering så bör man inte köpa nått just nu utan vänta på 10an.

Vad säger att 10an blir så mycket bättre än 8.1? Har inte direkt haft några andra problem med 8.1 än med Win 7.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Har 8.1 som inte verkar vara gjord för stationära men sitter i dom från start. Nästa blir att lägga in en startmeny, vänja sig eller lämna tillbaks datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Internity:

Har 8.1 som inte verkar vara gjord för stationära men sitter i dom från start. Nästa blir att lägga in en startmeny, vänja sig eller lämna tillbaks datorn

Du söker på saker i nya startmenyn precis som du gör i Windows 7. Alltså du trycker start och sen skriver du direkt vad du vill hitta. Väldigt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Internity:

Surfplatteläget, var stänger man av det?

Spelar ingen roll, man behöver inte komma i kontakt med det "läget" i mer än undantagsfall. Till 99% är det som windows 7, fast bättre under huven.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad säger att 10an blir så mycket bättre än 8.1? Har inte direkt haft några andra problem med 8.1 än med Win 7.

Framförallt en startmeny från MS, det är nog den absolut viktigaste skillnaden och det som kan göra det värt att byta till 10an.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Och du har inte uppdaterat till 8.1u1 ?
Jag tycker hursomhelst att man ska avvakta just nu, oavsett om man gillar 8 eller inte så är det förmodligen vettigt att köra 10 beta tills MS ger info om hur de tänkt göra med priserna, om man får uppgradera gratis till 10 så kan man köpa nått äldre nu, om inte 10 blir en gratisuppdatering så bör man inte köpa nått just nu utan vänta på 10an.

Vad är det som är så dåligt i 8.1? Ingen aning har autouppdateringar på.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SimpanDirr:

Vad är det som är så dåligt i 8.1? Ingen aning har autouppdateringar på.

Interfacet, det finns andra trådar om det, 8.1 är däremot mycket bättre än 8 och 8.1u1 är än bättre efterom det mesta går att stänga av förutom startskärmen, det är ju den de stänger av i 10an, MS vågade nog inte lägga in startmenyn i nån 8 för då faller ju det största argumentet att välja 10an direkt det släpps, dessutom så har 8 generationen så oerhört dåligt rykte att det kanske inte skulle gå att reparea det med en 8.2 med startmeny.
Men om MS inte ger tillgång till 10an som gratis uppdatering så bör man nog köra betan och köpa 10an i stället för att behöva köpa flera OS.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Du söker på saker i nya startmenyn precis som du gör i Windows 7. Alltså du trycker start och sen skriver du direkt vad du vill hitta. Väldigt enkelt.

Jag gör det och är inte som 7 där man trycker direkt utan att skriva något. Av samma skäl som jag hade en kantlist Office genvägar i XP och neråt.

Skrivet av hoski:

Spelar ingen roll, man behöver inte komma i kontakt med det "läget" i mer än undantagsfall. Till 99% är det som windows 7, fast bättre under huven.

Uppenbarligen är 8 gjord för plattor då så många saknat startmenyn som kommer igen. Dom borde inte ha 8 förinstallerat i stationära datorer, jag fick en ny igår.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Internity:

Uppenbarligen är 8 gjord för plattor då så många saknat startmenyn som kommer igen. Dom borde inte ha 8 förinstallerat i stationära datorer, jag fick en ny igår.

Fast så är det inte. Det är ju som jag sa ingen större skillnad i användandet mot 7:an, bortsett från startskärmen. För mig som kör med tre skärmar funkar det klockrent...startskärmen enbart på vänsterskärmen. Tycker den är smidigare än startmenyn.

Visa signatur

///M4