Hur tar jag bort mappen?

Permalänk
Medlem

Hur tar jag bort mappen?

Hejsan!

Som ni ser på bilden så finns det en "extra Program" mapp, den är dock exakt lika som den andra, är det bara en "genväg" till den andra mappen?
Och hur får jag bort den?
När jag försöker att ta bort mappen kommer detta upp:

Någon som vet hur man gör?

//Isak

Permalänk
Medlem

Vad får du för output om du kör "dir c:\" i cmd?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vad får du för output om du kör "dir c:\" i cmd?

Permalänk
Medlem

"C:\Program" är en genväg (rättare sagt junction, som kan ses ungefär som en ytterligare monteringspunkt för en mapp) till "C:\Program Files". Det är nog något program som skapat och använder den, och den tar ingen (vi snackar kilobyte beroende på klusterstorlek) plats på din disk. Bara lämna den där.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

"C:\Program" är en genväg (rättare sagt junction, som kan ses ungefär som en ytterligare monteringspunkt för en mapp) till "C:\Program Files". Det är nog något program som skapat och använder den, och den tar ingen (vi snackar kilobyte beroende på klusterstorlek) plats på din disk. Bara lämna den där.

Ville få bort den då jag trodde att den bara tog extra mycket plats, men tack iaf för snabbt svar!

//Isak

Permalänk
Medlem

Går det att radera mappen om du startar utforskaren som administratör?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av essarn:

Hejsan!

http://i59.tinypic.com/153obqf.png

Som ni ser på bilden så finns det en "extra Program" mapp, den är dock exakt lika som den andra, är det bara en "genväg" till den andra mappen?
Och hur får jag bort den?
När jag försöker att ta bort mappen kommer detta upp:
http://i62.tinypic.com/2wgxh55.png

Någon som vet hur man gör?

//Isak

Högerklicka > Egenskaper. Sätt ett flugben på 'Dold'. Problem solved!

Permalänk
Medlem

Högerklicka, egenskaper, säkerhet och sätt dig med full behörighet.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]