Permalänk
Medlem

print screen

hej, hur gör man så att när man tar ett print scrn så kommer det en bild på skrivbordet
jag ska nämligen ta över 270 print screens blir lite jobbigt att klippa och klistra ^^

jag vet att man kan göra det, har minne ifrån när jag vart liten så vart det så på min polares gamla dator ^^

_____

tar program också, fast bäst om man slipper det

_____

EDIT***

jag ladda ner screen hunter funkar jätte bra, men är endå nyfiken på hur man ändrar det med att måste klistra och skit ^^

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

hej, hur gör man så att när man tar ett print scrn så kommer det en bild på skrivbordet
jag ska nämligen ta över 270 print screens blir lite jobbigt att klippa och klistra ^^

jag vet att man kan göra det, har minne ifrån när jag vart liten så vart det så på min polares gamla dator ^^

_____

tar program också, fast bäst om man slipper det

Vet inte om det finns någon setting i Windows men vet att det finns program som kan göra det! T.ex. Fraps.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

jag vet att man kan göra det, har minne ifrån när jag vart liten så vart det så på min polares gamla dator ^^

Han hade kanske en Apple, där går det. Inte out-of-the-box under Windows. Då får du leta efter ett 3:e-parts program.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

startmenyn - kör - snippingtool kanske?

Permalänk
Medlem

Dropbox har en funktion som automagiskt laddar ner alla skärmklipp till just mappen skärmklipp i Dropbox, när du trycker på printscreenknappen. Super bra!

Du kan behöva slå på funktion i inställningarna för Dropbox, om det inte är på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

hej, hur gör man så att när man tar ett print scrn så kommer det en bild på skrivbordet
jag ska nämligen ta över 270 print screens blir lite jobbigt att klippa och klistra ^^

jag vet att man kan göra det, har minne ifrån när jag vart liten så vart det så på min polares gamla dator ^^

_____

tar program också, fast bäst om man slipper det

_____

EDIT***

jag ladda ner screen hunter funkar jätte bra, men är endå nyfiken på hur man ändrar det med att måste klistra och skit ^^

Jag tror att den sparar ner en printscreen till mina bilder katalogen om man håller in antingen Windows-tangenten, crtl eller skift (kommer inte ihåg vilken så prova) när man trycker på printscreen-tangenten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Under windows 8.1: håll ner windows knappen och tryck printscreen. Sparar printscreen i "Pictures\Screenshots"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeDzCokie:

Under windows 8.1: håll ner windows knappen och tryck printscreen. Sparar printscreen i "Pictures\Screenshots"

Sweet!
Bästa jag har lärt mig idag!
Synd att man inte kan fokusera på ett fönster bara genom att hålla ner WIN-ALT-PrtScr där ALT-PrtScr (standard) är för det fokuserade fönstret.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns många program som löser det, autosavefukntionen i 8an kan ju bara göra printsceen inte "alt gr printscrren" och det är väl den man oftast vill använda för att bara ta på det aktiva fönstret.
Sök på autosave printscen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.