Windows kan inte installera USB drivrutiner

Permalänk
Medlem

Windows kan inte installera USB drivrutiner

Hejsan sweclockers!

Som rubriken lyder. Jag har testat att avinstallera drivrutinerna och installera igen, det hjälpte inte. Jag får inte upp min mobil eller skrivare. Värt att notera är att jag kör Windows 8.1.

Har någon av er haft samma problem? Isåfall hur löste ni det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Skrivet av Wozzor:

Hejsan sweclockers!

Som rubriken lyder. Jag har testat att avinstallera drivrutinerna och installera igen, det hjälpte inte. Jag får inte upp min mobil eller skrivare. Värt att notera är att jag kör Windows 8.1.

Har någon av er haft samma problem? Isåfall hur löste ni det?

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

hur färskt installerat är windows 8:an? och hur är det med front panels usberna, fungerar dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:
Skrivet av Wozzor:

Hejsan sweclockers!

Som rubriken lyder. Jag har testat att avinstallera drivrutinerna och installera igen, det hjälpte inte. Jag får inte upp min mobil eller skrivare. Värt att notera är att jag kör Windows 8.1.

Har någon av er haft samma problem? Isåfall hur löste ni det?

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

hur färskt installerat är windows 8:an? och hur är det med front panels usberna, fungerar dom?

Installerade Windows för 2 kanske 3 veckor sen. Nej front usberna fungerar inte, det hjälper inte heller att plugga i dem på baksidan.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Skrivet av Wozzor:

Installerade Windows för 2 kanske 3 veckor sen. Nej front usberna fungerar inte, det hjälper inte heller att plugga i dem på baksidan.

Dold text

posta gärna vad du har för chassi å moderkort så att man kan googla lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:
Dold text

posta gärna vad du har för chassi å moderkort så att man kan googla lite.

ASUS P8Z77-V och CM Storm Scout II Gaming.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Skrivet av Wozzor:

ASUS P8Z77-V och CM Storm Scout II Gaming.

Dold text

låter riktigt skumt att inga utav usb funktionerna fungerar alls, har du provat å resetta bios då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:
Dold text

låter riktigt skumt att inga utav usb funktionerna fungerar alls, har du provat å resetta bios då?

Ska testa.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:
Dold text

låter riktigt skumt att inga utav usb funktionerna fungerar alls, har du provat å resetta bios då?

Funkade inte.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

Jag utgår från att ditt tangentbord å mus fungerar felfritt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Jag utgår från att ditt tangentbord å mus fungerar felfritt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

Säger mobilen nånting när den är inkopplad? På min måste man aktivera typ USB-mode på telefonen för att datorn ska upptäcka den.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Har du ens försökt att uppdatera USB Styrenheter på enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAE32:

Har du ens försökt att uppdatera USB Styrenheter på enhetshanteraren?

Ja, 100 gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Säger mobilen nånting när den är inkopplad? På min måste man aktivera typ USB-mode på telefonen för att datorn ska upptäcka den.

Man kan välja mellan att föra över fyller eller bilder, inget av dem funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming