Hur blir man av med BuyNsave?

Permalänk
Medlem

Hur blir man av med BuyNsave?

Hej
Jag har råkat få någon addon som heter Buynsave som gör att det kommer upp reklam överallt på olika sidor och jag vet inte hur jag blir av med det. Jag kan inte hitta det på datorn varken genom att söka på det eller leta i tilläggen till Chrome via mapparna. Jag hittar det om jag går in i inställningar, tillägg i Chrome men det hjälper inte att ta bort det därifrån då det bara kommer tillbaka. Har även låtit AVG antivirus söka igenom datorn för att hitta det men den hittar inget. Någon som vet hur jag enklast blir av med det?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk

Testa köra Ad-Aware eller liknande, den brukar vara bra på att hitta "gömda" plugins och reklamgrejjer som smugit sig in.

Permalänk
Medlem

Malwarebytes brukar jag köra med. Tycker bara det är sjukt att antivirusprogrammen släpper igenom sådan crap, iofs är det kanske inte virus i den bemärkelsen men iaf. Men gissar det kanske är i betalversionerna man får skydd mot sådant crap med

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Hej
Jag har råkat få någon addon som heter Buynsave som gör att det kommer upp reklam överallt på olika sidor och jag vet inte hur jag blir av med det. Jag kan inte hitta det på datorn varken genom att söka på det eller leta i tilläggen till Chrome via mapparna. Jag hittar det om jag går in i inställningar, tillägg i Chrome men det hjälper inte att ta bort det därifrån då det bara kommer tillbaka. Har även låtit AVG antivirus söka igenom datorn för att hitta det men den hittar inget. Någon som vet hur jag enklast blir av med det?

http://malwaretips.com/blogs/shopping-helper-smartbar-virus/
Jag har följt denna vid tidigare tillfälle.

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz

Permalänk
Medlem

Google har släppt ett återställningsverktyg: https://www.google.com/chrome/srt/
Funkade perfekt när jag hade fått Salus på datorn

Permalänk
Medlem

Kombinationen Malwarebytes Anti-Malware och AdwCleaner röstar jag på och om det inte hjälper specialgenomgång med FRST. Det är t ex vanligt att annonsprogram sätter en Group Policy så att det inte går att ta bort tillägg via Chromes inställningar och den kan FRST ta bort om man inte kan det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Malwarebytes brukar jag köra med. Tycker bara det är sjukt att antivirusprogrammen släpper igenom sådan crap, iofs är det kanske inte virus i den bemärkelsen men iaf. Men gissar det kanske är i betalversionerna man får skydd mot sådant crap med

Använde först Malwarebytes Anti-maleware och sen installerade jag om Chrome och nu verkar det vara borta. Tack för tipset

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

hadde detta det är en addon/extension simpelt att ta bort