Vad ska man ha för antivirusprogram ?

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha för antivirusprogram ?

Ja som rubriken lyder vad ska man egentligen ha för antivirus program ? Hade norton nu i någon dag o det var det sämsta jag testat. Reagerar på allting. vill ha ett tyst lugnt som ändå gör sitt jobb ?

Permalänk
Avstängd

windows inbyggda

Permalänk
Medlem

AVAST kör jag och det fungerar perfekt.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

windows inbyggda

Är du galen?! O.o

Ne. Återigen rekommenderar jag min samlingstråd, om trådar som handlar om just antivirus-program (vilka som är bäst och vilka som körs tystas).

När ska folk lära sig söka egentligen?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kör du windows 8 eller 8.1 så kör windows inbyggda. Jag har gjort det i snart ett år på två riggar och ej haft ngt problem. Skönt o slippa tredjeparts program.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Är du galen?! O.o

Extra av är bara slöseri med systemresurser och pengar, ha koll på var du surfar istället så ger MSE/Defender ett fullgott skydd. Köper du extralås till din bil också ?

Permalänk
Medlem

Eset smart security äger sänder de andra. Har testat ett antal irl och i det långa loppet växlar jag alltid tillbaka yill Nod/smart security.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Extra av är bara slöseri med systemresurser och pengar, ha koll på var du surfar istället så ger MSE/Defender ett fullgott skydd. Köper du extralås till din bil också ?

Du har tydligen aldrig hört talats om gratisvarianterna, som kan ge lika bra skydd som betalvarianterna (Bitdefender är ett bra exempel). Om man surfar "korrekt" (inte surfar in på konstiga webbsidor och laddar hem filer hej vilt), så duger MBAM och CCleaner, som numera kan köras genom molnet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Extra av är bara slöseri med systemresurser och pengar, ha koll på var du surfar istället så ger MSE/Defender ett fullgott skydd. Köper du extralås till din bil också ?

defender är en av de AV som drar mest av datorns resurser.... http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paontuus:

defender är en av de AV som drar mest av datorns resurser.... http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Citat:

In 2013 the respected security researcher and CEO of Kaspersky Labs, Eugene Kaspersky, stated that AV-TEST has changed their policy and their certification is no longer a trust worthy

http://en.wikipedia.org/wiki/AV-TEST

Permalänk
Medlem

checka in detta, http://eugene.kaspersky.com/2013/05/09/av-test-certification-...
längre ner står detta:
However, we believe it is OK to take into consideration the results of the separate PROTECTION and PERFORMANCE categories and, of course, the promised REPAIR test. Again, we don’t disagree with the methodology of their individual tests…we are taking issue with what scores are required in these tests to achieve “certification.”

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lwk:

Ja som rubriken lyder vad ska man egentligen ha för antivirus program ? Hade norton nu i någon dag o det var det sämsta jag testat. Reagerar på allting. vill ha ett tyst lugnt som ändå gör sitt jobb ?

Du vill att det ska reagera på nästan allt. Då vet man att skiten fungerar och så lär sig programmet vad för program DU tycker är safe etc.

Det bästa antiviruset man kan ha är det som sitter framför skärmen.

Permalänk
Skrivet av Lwk:

Ja som rubriken lyder vad ska man egentligen ha för antivirus program ? Hade norton nu i någon dag o det var det sämsta jag testat. Reagerar på allting. vill ha ett tyst lugnt som ändå gör sitt jobb ?

Eset Nod32.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Extra av är bara slöseri med systemresurser och pengar, ha koll på var du surfar istället så ger MSE/Defender ett fullgott skydd. Köper du extralås till din bil också ?

Finns INGEN anledning att välja en betalversion av antivirusprogram då många gratisvarianter är så pass bra idag. Betalversionerna erbjuder inget bättre skydd mot antivirus... bara lite andra extrasaker.

Förstår du har missat att Microsoft själva har rekommenderat att man installerar ett annat antivirusskydd... då deras egna inbyggda inte är tillräckligt.

Du vet tydligen inte heller att man kan få virus på datorn bara genom att den är internetansluten? Man behöver inte ens öppna en webbläsare.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §2.2*

Finns massor trådar om just antivirus, använd sökfunktionen.

Citat:

§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...