"Visa skrivbordet" i aktivitetsfältet i Windows 8?

Permalänk
Medlem

"Visa skrivbordet" i aktivitetsfältet i Windows 8?

Saknar gamla knappen från Vista.
Jag vet att man har en dold millimeter längst ned till höger att klicka på, men föredrar gamla stora ikonen bland de övriga i vänsterkant.

Här är en metod som fungerar, så länge man har ikonen på själva skrivbordet och dubbelklickar på den, men så fort jag släpar ner den i aktivitetsfältet så blir det som en kopia av utforskar-genvägen.

http://support2.microsoft.com/kb/190355

Tips?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

1. Högerklicka på skivbordet - Välj "New -> Shortcut"

2. Location of the item -> "explorer.exe shell:::{3080F90D-D7AD-11D9-BD98-0000947B0257}"

3. Name of the item -> "Visa Skrivbordet"

4. Högerklicka på din nya genväg och välj "Properties"

5. "Change Icon"

6. Den 19e ikonen i explorer.exe är den som representerar skrivbordet, men välj vilken du vill

7. Högerklicka pä genvägen igen och välj "Pin to Taskbar"

8. Flytta genvägen till papperskorgen

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är att dra ner den till aktivitetsfältet. Sen högerklickar du på ikonen i aktivitetsfältet, högerklickar på "Explorer" (andra alternativet från botten) och väljer "Properties". I rutan "Target" skriver du sökvägen till filen du skapade, så ligger den på skrivbordet kan du skriva

%userprofile%\Desktop\<filnamn>.scr

. Tyvärr så blir ikonen fortfarande Explorer-ikonen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Toppen, tackar

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)