Vad är personen i högra hörnet i chrome?

Permalänk

Vad är personen i högra hörnet i chrome?

Idag när jag ladade ner ett program lades den gråa personen till i högra hörnet utan att jag gjorde något och chrome stängdes ner, nu går det inte att få bort den och jag oroar mig för att det ska vara virus, hjälp skulle upskattas enormt!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

On-topic:

Skrivet av Drop.Dead:

http://i58.tinypic.com/33bq1vq.png

Idag när jag ladade ner ett program lades den gråa personen till i högra hörnet utan att jag gjorde något och chrome stängdes ner, nu går det inte att få bort den och jag oroar mig för att det ska vara virus, hjälp skulle upskattas enormt!

Ny "Funktion" i Chrome, går att stänga av i about:flags

chrome://flags enable-new-avatar-menu välj "disabled" och starta om Chrome

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

chrome://flags
Gå ner till "Aktivera den nya avatarmenyn"
Välj inaktivera

edit. för långsam =P

Permalänk
Medlem

Om du är inloggad på ditt google konto så kommer de gråa personen att bli din googleprofil istället.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Skrivet av Snoffa:

Om du är inloggad på ditt google konto så kommer de gråa personen att bli din googleprofil istället.

Du menar google +? jag har varit inloggad på det flera månader och idag ploppade denhär upp

Permalänk
Skrivet av blojmonster:

chrome://flags
Gå ner till "Aktivera den nya avatarmenyn"
Välj inaktivera

edit. för långsam =P

Tack det hjälpte! Vad kan det har varit som gjorde att det blev så? nån spion mjukvara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Drop.Dead:

Tack det hjälpte! Vad kan det har varit som gjorde att det blev så? nån spion mjukvara?

Ny feature i Chrome, dvs. inget virus eller likn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Chrome installerar senaste versionen automatiskt..

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.