Windows 8.1 hjälp!

Permalänk

Windows 8.1 hjälp!

Hej!
Jag har precis installerat windows 8.1 pro på min nya dator och jag skulle gärna vilja veta om det går att ställa in så att ljudet kommer från datorn och inte skärmen som har högtalare i sig. Jag använder mig utav en HDMI -kabel och skulle helst inte vilja byta till DVI. Någon som vet om man kan ställa in detta?

Permalänk
Medlem

Högerklicka på volymikonen nere till höger i startfältet, välj uppspelningsenheter (du får du upp alla ljudutadataenheter som finns i datorn) och välj något i stil med högtalare eller hörlurar (skiljer vad det heter beroende på dator), så ska det nog lösa sig

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Skrivet av Limpaan.:

Högerklicka på volymikonen nere till höger i startfältet, välj uppspelningsenheter (du får du upp alla ljudutadataenheter som finns i datorn) och välj något i stil med högtalare eller hörlurar (skiljer vad det heter beroende på dator), så ska det nog lösa sig

Tack