[Löst] Installera flash player till Chromium, Windows 7

Permalänk
Medlem

[Löst] Installera flash player till Chromium, Windows 7

Tjena SweC,

jag har problem med att installera flash player till Chromium. Jag har laddat ner PPAPI varianten från adobe's hemsida och testat både den automatiserade installationshanteraren som hämtar installationsfilerna från nätet samt den gamla vanliga installern. Enligt adobe's hemsida är flash installerat men inte aktiverat, vilket stämmer överens med vad som står i chrome://version där flash står listat som inaktiverat. Om jag går in under chrome://plugins dyker flash inte upp så jag kan alltså inte aktivera det därifrån. Har testat att avinstallera för att sedan installera igen utan resultat. Jag har även testat att installera flash på den senaste 32-bitars versionen av Chromium.

Har även kollat Adobe's guide som inte var mycket till hjälp eftersom flash inte dyker upp under plugins.
https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-chromium...

Kör Windows 7 64-bit
Flash version: 16.0.0.305 PPAPI (senaste)
Chromium version: 42.0.2310.0 (Utvecklarversion) (64-bit) (senaste)

Uppskattar all hjälp!

Permalänk
Medlem

Flash är integrerat i Chrome, behöver inte installeras.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Flash är integrerat i Chrome, behöver inte installeras.

Jag vet att det är integrerat i Chrome men det är Chromium jag pratar om, i Chromium är flash inte integrerat.

Permalänk
Medlem

I mitt Chrome hr jag 3st flash-plugins.
Kan du kopiera filen från Chrome, och lägga in den på rätt ställe hos Chromium?

Diverse Linux-problem med Chromium och Flash säger att du måste installera "pepperflash" istället för vanliga flash. Nåt om att Adobe inte stöder Chromium längre eller nåt. Vet inte om just det har något med problemet att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

I mitt Chrome hr jag 3st flash-plugins.
Kan du kopiera filen från Chrome, och lägga in den på rätt ställe hos Chromium?

http://puu.sh/g6GYk/63747c16c0.png

Diverse Linux-problem med Chromium och Flash säger att du måste installera "pepperflash" istället för vanliga flash. Nåt om att Adobe inte stöder Chromium längre eller nåt. Vet inte om just det har något med problemet att göra.

Hmm kan ju fungera men skulle hellre vilja ha en smidigare lösning.

Jo har läst det, men har inte sett att det står något om att windows skulle vara osupportat. Kanske får höra av mig till adobe via deras forum.
Anledningen till att jag använder chromium är att jag gillade chrome men vill undvika google och deras informationsinsamling.

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa problemet, fanns en guide på woolyss som jag inte hittade tidigare: http://chromium.woolyss.com/#flash