Behöver hjälp med Windows

Permalänk

Behöver hjälp med Windows

Hej!
Beställde datordelar igår men inte Windows.
När jag startar igång datorn, behöver jag bara serial coden då?

Tänkte isåfall köpa en serial code på någon sida till Windows? Eller behövs skivan?

*** Piratrelaterat innehåll raderat ***

Vad tycker ni?

Regelbrott §7
Permalänk
Hedersmedlem

Istället för att direkt låsa tråden pga piratrelaterat innehåll så redigerade jag enbart ditt inlägg eftersom du är ny medlem och kanske är osäker på reglerna. Jag får dock be dig läsa igenom samtliga våra regler och då speciellt §7, så att det inte händer igen.

Citat:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Inlägg redigerat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willemaaan:

Hej!
Beställde datordelar igår men inte Windows.
När jag startar igång datorn, behöver jag bara serial coden då?

Tänkte isåfall köpa en serial code på någon sida till Windows? Eller behövs skivan?

*** Piratrelaterat innehåll raderat ***

Vad tycker ni?

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Permalänk

Windows serialnummer

Tja!
Min förra dator har crashat och har beställt ny utan operativsystem.
Kan jag använda serialnumret till Windows 8 som står under min förra dator för att slippa behöva köpa nytt?

Funkar inte detta får ni jätte gärna länka en sida där de säljer billiga serialcodes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willemaaan:

Tja!
Min förra dator har crashat och har beställt ny utan operativsystem.
Kan jag använda serialnumret till Windows 8 som står under min förra dator för att slippa behöva köpa nytt?

Funkar inte detta får ni jätte gärna länka en sida där de säljer billiga serialcodes.

Om det är en OEM-licens så nej, annars kanske.

Permalänk
Medlem

Svar: Nej.
Fastklistrade licensnycklar är OEM och får endast användas på den ursprungliga datorn.
Du får dock använda licensnyckeln om betydande del av gamla datorn flyttas över till den nya.
Definitionen av betydande är inte exakt utan en tolkningsfråga.
Kan du sätta in ramminnen eller hårddisk från gamla datorn i den nya så befinner du dig åtminstone i gråzonen.

Permalänk

Du får inte använda licensen enligt deras "terms of use", men det fungerar med stor sannolikhet. (vet att det fungerar utmärkt på win 7)

Angående att "köpa licenser billigt" på andra sidor, så är detta 100% BS. Finns många trådar runt om på nätet som tagit upp ämnet och det är "fake-koder" alltihopa. Även om dem fungerar så slutar dem fungera efter en vecka eller så. Du bör köpa Windows OS hos återförsäljare som innehar rättigheten att sälja en kopia.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade enligt §3.3*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. [B]Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

[/B]/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tips angående att hitta liknande trådar; använd sökfunktionen innan du skapar ny tråd. Det sparar brutalt mycket tid för din egen skull.