Har fått fynloski (virus), hur får man bort?

Permalänk

Har fått fynloski (virus), hur får man bort?

Hej killar och tjejer! som rubriken lyder har jag och några till i klassen fått fynloski och jag vet inte hur man får bort det!
Kan ni säga några bra metoder på hur man kan få bort skiten??

är Ypperligt tacksam för den som kan hjälpa mig!! har dell nånting (laptop) med windows 7

Tagit bort skrik (caps lock)
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*

Flyttat tråden till "Microsoft windows" samt förtydligat rubriken enligt §3.1.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Men funkar det där till 100% för måste få bort det. Samt är det någon som vet ifall man kan ta sig förbi admin rights på windows? (Detta är en skoldator)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredrik971997:

Men funkar det där till 100% för måste få bort det. Samt är det någon som vet ifall man kan ta sig förbi admin rights på windows? (Detta är en skoldator)

Om det är en skoldator får du väl gå till den som faktiskt har admin-rättigheter och säga att du fått virus, så den personen kan ta bort det åt dig.

Permalänk

Okej kom att tänka på en grej. Går det inte att bara att återställa windows till tidigare version? alltså för nåndag sen???

Permalänk

möjligt att det fungerar men bästa är väl att prata med admin på din skola så kör han om datorn med sin backup så den blir som från fabrik eller när nu senaste backup togs.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

möjligt att det fungerar men bästa är väl att prata med admin på din skola så kör han om datorn med sin backup så den blir som från fabrik eller när nu senaste backup togs.

Okey, fick bort raten på min skoldator. Laddade ner darkcomet rat 2.0 remover. Eftersom raten var en komprimerad rat ( fynloski). Men den är borta vad jag tror. Finns det något sätt att få bort den?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men fortfarande... Gå till din skolas IT-tekniker eller administration.

Vad är det som är så svårt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Men fortfarande... Gå till din skolas IT-tekniker eller administration.

Vad är det som är så svårt?

Men kanske han undrar hur Fredrik fick viruset och kollar igenom historiken

Skämt åsido, Fredrik du skulle kunna försöka få bort skitet själv men du verkar inte vara speciellt kunnig ( no offense ) så det bästa skulle jag tycka är att lämna den till skolans datoransvarig, alternativt till en kompis som är datorkunnig så att man är säker på att det försvinner.

Lycka till!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Men fortfarande... Gå till din skolas IT-tekniker eller administration.

Vad är det som är så svårt?

Skulle tippa på att han varit inne/gjort något man inte får med datorn.
Och isf kan den bli beslagtagen.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dragone:

Skulle tippa på att han varit inne/gjort något man inte får med datorn.
Och isf kan den bli beslagtagen.

Ta det som en man, eller pojke i detta fall:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fredrik971997:

Men funkar det där till 100% för måste få bort det. Samt är det någon som vet ifall man kan ta sig förbi admin rights på windows? (Detta är en skoldator)

Jag låste din andra tråd om detta ämne då det dels var korspostning och dessutom potentiellt otillåtet och olämpligt. Prata alltså med ansvarig person. Fortsätter diskussionen kring detta ämne kommer tråden rensas eller eventuellt låsas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Okey, multiman! Men fick iaf bort skiten! Men tack för allas hjälp!☺ sjukt kul att folk är villiga och lägga ner sin tid! Uppskattar de☺