Permalänk

PS3 Emulator?

Tjenare!

Har snokat runt på internet och inte tyckts hitta något av en PS3 emulator. Har för mig att jag tittade på en stream där en liknande emulator fanns.
Bara lyckats hitta fake/survey/virus liknande program. Undrar om något som en PS3 emulator verkligen existerar för Windows?

Tack på förhand, kan vara dåligt val av forumdel men jag ansåg den mest lämplig.

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Inaktiv

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

skulle va kul o se en faktiskt själv har jag ingen aning

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Lär inte komma på väldigt länge, om alls, PS4 emulatorn lär komma före PS3 emulatorn. PS3an har en väldigt speciell processor som är helt annorlunda än vanliga processorer. På grund av det är den väldigt svår att emulera med en vanlig processor.

Permalänk

Nej, det finns inte. PS3-systemet är fortfarande ett kraftfullt och avancerat system att emulera. Jag kan ha fel, men jag har för mig att Sony jobbar på en emulator för PS3 till PS4an.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag sett en enklare PS3-emulator, men bilduppdateringen var kanske 1 var 5:e sekund

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag kan ha fel, men jag har för mig att Sony jobbar på en emulator för PS3 till PS4an.

Nä det skulle aldrig gå.

Permalänk
Medlem

Går ju att lira PS3 spel på PS4an, dock streamat från Sonys servrar.
Har testat detta med imponerande resultat, 60 fps och ingen noterbar input lag, Street Fighter 4 t.ex. gick utmärkt. Dock så har ju inte alla superbra uppkoppling så det är ju inte nån lösning för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

ingen noterbar input lag

har såå svårt att tro på detta

Permalänk
Skrivet av Yaroze:

Går ju att lira PS3 spel på PS4an, dock streamat från Sonys servrar.
Har testat detta med imponerande resultat, 60 fps och ingen noterbar input lag, Street Fighter 4 t.ex. gick utmärkt. Dock så har ju inte alla superbra uppkoppling så det är ju inte nån lösning för alla.

Säkerligen det jag förväxlat med

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Det finns såna som jobbar på det men än så länge har man bara lyckats få det att starta, men man kan inte ladda upp ett helt spel ännu och det lär ta väldigt lång tid med tanke på PS3ans udda cpu

Permalänk
Medlem

Cell processorn i PS3 är riktigt potent liten sak.. om jag inte minns fel är fortfarande CPU delen i PS3 betydelig starkare än den i PS4. Fast i spel är PS4 processor ändå mer lämpad.. Emulerade spel på PS4 kommer mest troligen streamas och emuleras i en servermiljö, blir för dyrt annars enl sony.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Jätte stora tack för alla svar!

Står på lite bredare fötter nu åtminstone.

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Medlem

detta är kanske av intresse, PS3 emulator. Den fungerar, men som du kan se så är det ju inte spelbart än

https://www.youtube.com/user/B1ackDaemon/videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Lär inte komma på väldigt länge, om alls, PS4 emulatorn lär komma före PS3 emulatorn. PS3an har en väldigt speciell processor som är helt annorlunda än vanliga processorer. På grund av det är den väldigt svår att emulera med en vanlig processor.

möjligt att det kan bli så, men den där slutsatsen skulle jag inte dra bara baserat på den detaljen.

PS3 har en "udda" processor, visst. men i praktiken är enda skillnaden mellan PS3 och PS4 att samma jobb som gjordes av CPUn unika avdelningar nu görs av GPU. (även om dessa är samma enhet numera iof)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hm, vad är då detta?

Skrivet av AndreaX:

möjligt att det kan bli så, men den där slutsatsen skulle jag inte dra bara baserat på den detaljen.

PS3 har en "udda" processor, visst. men i praktiken är enda skillnaden mellan PS3 och PS4 att samma jobb som gjordes av CPUn unika avdelningar nu görs av GPU. (även om dessa är samma enhet numera iof)

Bara det att det är ett fruktansvärt jobb att ändra på när man väl spelet är gjort

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Hm, vad är då detta?

En välgjord scam...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Annars skall PS3 Emulator fungera (psemu3).

Har inte testat själv men oftast brukar de finnas fullt fungerande emulatorer vid de här laget när de nya konsollerna finns ute. Ingenting är omöjligt med talangfulla programmera där ute särskilt om de lagt ned flera år på projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Går ju att lira PS3 spel på PS4an, dock streamat från Sonys servrar.
Har testat detta med imponerande resultat, 60 fps och ingen noterbar input lag, Street Fighter 4 t.ex. gick utmärkt. Dock så har ju inte alla superbra uppkoppling så det är ju inte nån lösning för alla.

Hur ? :S

Edit: Såg nu efter lite googling att de bara är tillgängligt i USA atm..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |