Kan ej installera om windows (Det isatta mediet är inte giltigt)

Permalänk

Kan ej installera om windows (Det isatta mediet är inte giltigt)

Tjenare gubbar, har ett litet problem här, vill installera om datan nu, och får detta felmeddelande -> http://i.imgur.com/j4LbiAJ.png

Har googlat och inte hittat någon lösning.

Har windows pro 8.1
skivan är windows 8, men jag har installerat om datorn förut och har inte haft några problem då.

Ska också nämna att det är inte en pirat kopia, köpt riktiga windows i butik

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti

Permalänk
Avstängd

Det är ett lite halvkänt fenomen och uppstår när man har uppdaterat till 8.1 via Windows Update.
Denna länken kanske kan kasta lite ljus över din fråga

http://www.davescomputertips.com/how-to-fix-the-windows-8-1-r...

Permalänk
Skrivet av Run4life:

Det är ett lite halvkänt fenomen och uppstår när man har uppdaterat till 8.1 via Windows Update.
Denna länken kanske kan kasta lite ljus över din fråga

http://www.davescomputertips.com/how-to-fix-the-windows-8-1-r...

Tack för tipset! men jag lyckades nu efter jag installerade ett par windows updates.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Installera alltid från senaste digitala utgåvan från microsoft av mediet via utmärkta mediacreationtool. Och släng din gamla W8 skiva. På så sätt får dj alla senadte jppdateringar och drivrutiner inbakade.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Skrivet av ggwp:

Installera alltid från senaste digitala utgåvan från microsoft av mediet via utmärkta mediacreationtool. Och släng din gamla W8 skiva. På så sätt får dj alla senadte jppdateringar och drivrutiner inbakade.

ah okej, ska tänka på det nästa gång jag installerar om! btw, du kanske vet hur jag kan fixa en sak, köpte nytt moderkort och processor för typ en vecka sen elle nåt, och sen dess har datorn bett mig aktivera mitt windows, och trodde denna ominstallation skulle fixa det, men naaj naj. står då att nyckeln redan används

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinalreQui3m:

ah okej, ska tänka på det nästa gång jag installerar om! btw, du kanske vet hur jag kan fixa en sak, köpte nytt moderkort och processor för typ en vecka sen elle nåt, och sen dess har datorn bett mig aktivera mitt windows, och trodde denna ominstallation skulle fixa det, men naaj naj. står då att nyckeln redan används

Tack på förhand!

Då får du skriva exakt vilken windowsutgåva du har. Om du köpt OEM licens så kan man inte byta moderkort då det räknas som en ny dator. Då är det bara att köpa nytt vad jag vet. Du kan ju ringa till ms support och prata med dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinalreQui3m:

ah okej, ska tänka på det nästa gång jag installerar om! btw, du kanske vet hur jag kan fixa en sak, köpte nytt moderkort och processor för typ en vecka sen elle nåt, och sen dess har datorn bett mig aktivera mitt windows, och trodde denna ominstallation skulle fixa det, men naaj naj. står då att nyckeln redan används

Tack på förhand!

Det är lätt fixat. Kontakta valfri indisk gubbe på https://www.awasa.microsoft.com/en-us och förklara situationen. Då brukar i de flesta fall biffen bli fixad inom 5 minuter.

Här är länken till mediacreationtool förresten, den som jag nämnde tidigare. Jag laddar alltid hem den senaste innan jag installerar. Den skapar en USB direkt åt dig med exakta versionen du vill ha, fullt uppdaterad (mer eller mindre). Smidigt som f-n. http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/create-reset-ref...

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell