Installera om Windows 7 när program är installerade på flera hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Installera om Windows 7 när program är installerade på flera hårddiskar?

En grönare fråga än jag trodde att jag skulle behöva ställa, men är det några problem att installera om Windows 7 när program finns installerade på fler än C: ?

Jag kör Windows 7 Ultimate nu, men tänkte köra 7 professional som jag fått gratis genom DreamSpark. Jag har några program installerade på andra hårddiskar än min system ssd, kan det uppstå konflikter när jag installerat om mitt os? Kommer naturligtvis plugga ur alla andra hårddiskar medan jag installerar. Kommer göra en installation från USB.

Permalänk
Medlem

Samma fråga, fast ändå inte. Om jag istället väljer att köra 8.1, blir det eller kan det bli knas då? Har ett par hårddiskar med filmer och serier och ett par program, samt en ssd med spel.

Permalänk
Medlem

Allt du har sparat på andra hårddiskar kommer efter en ominstallation att vara helt vanliga filer, Windows kommer inte att bry sig om dessa på något vis. Har du program installerade där kan du försöka använda dem efter ominstallation, men det kan hända att du måste installera om vissa av dem för att de ska börja fungera.

Så nej, det kommer inte att uppstå några konflikter. Dock om det skulle ha varit min dator skulle jag antagligen ha tagit bort alla programfiler från din hårddisk och installerat om dessa program, efter att ha installerat om Windows. Men det är förstås helt upp till dig.