Att "Aktivera Windows 8 pro build 9200?"

Permalänk
Medlem

Att "Aktivera Windows 8 pro build 9200?"

Tja,

Jag vill aktivera min windows 8 och har kollat lite på youtube. Men inget hjälper jag har testat :
[I]Method 1:

1. Open the Command Prompt with administrative rights in Windows 8. You can search on the start screen and right click the command prompt and select admin rights.
2. Type slmgr.vbs –ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx , where you need to replace the X with your 25 letter license key for Windows 8 Now press enter and this will set the license keys for your Windows.
3. Now you need to type slmgr.vbs –ato which will activate Windows 8 with the keys you have set in the previous step.
[/I]
Vet någon annan här inne på en lösning? skulle de uppskattas

Permalänk

Kontrollpanelen->System, Längst ner där tror jag man kan aktivera Windows

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Kontrollpanelen->System, Längst ner där tror jag man kan aktivera Windows

Funkar tyvärr inte, har försökt! får Felkod: 0xC004F074 och har kollat upp de också.. men fortfarande ingenting..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHL93:

Funkar tyvärr inte, har försökt! får Felkod: 0xC004F074 och har kollat upp de också.. men fortfarande ingenting..

http://atechjourney.com/how-to-fix-activation-error-0xc004f07...

Kanske kan hjälpa? Annars hade jag nog testat slmgr /rearm och sedan kolla om det går att aktivera från system igen.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

http://atechjourney.com/how-to-fix-activation-error-0xc004f07...

Kanske kan hjälpa? Annars hade jag nog testat slmgr /rearm och sedan kolla om det går att aktivera från system igen.

Fortfarande samma problem inget löser sig

Permalänk
Medlem

De nog svaret.. men förstår ingenting !

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHL93:

De nog svaret.. men förstår ingenting !

Vad förstår du inte? ( kan se lite fel ut, menar inte att du är efterbliven )
Eftersom det finns flertalet svar på den sidan, så vilket är det du försöker dig på?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Vad förstår du inte? ( kan se lite fel ut, menar inte att du är efterbliven )
Eftersom det finns flertalet svar på den sidan, så vilket är det du försöker dig på?

det är detta jag inte förstår, hur kom han till svaret? "Solution was to use the Server 2012 R2 KMS key even though my KMS server is 2008 R2."

Permalänk
Medlem

Vid aktiveringsproblem kan man kontakta Microsofts kundtjänst.

Länken du undrar om gäller en en Windows-server.

Permalänk

jag aktiverade mitt genom att gå in på datorinställningar, win 8 har ju i princip 2 olika kontrollpaneler.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

jag aktiverade mitt genom att gå in på datorinställningar, win 8 har ju i princip 2 olika kontrollpaneler.

Vilka är det??

Permalänk
Skrivet av DHL93:

Vilka är det??

Man har den vanliga kontrollpanelen, sedan så har man datorinställningar, dom kommer man åt från "uppe i högra hörnet menyn" > inställningar > datorinställningar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

Man har den vanliga kontrollpanelen, sedan så har man datorinställningar, dom kommer man åt från "uppe i högra hörnet menyn" > inställningar > datorinställningar

aha ja men det finns inget där typ.. bara Paneler och Inställningar.. men "inställningar" är i genomskinlig så kan ej klicka..

Permalänk
Skrivet av DHL93:

aha ja men det finns inget där typ.. bara Paneler och Inställningar.. men "inställningar" är i genomskinlig så kan ej klicka..

så var det för mig också innan jag aktiverade mitt, men jag kunde öppna ett en flik som hette "Aktivera Windows".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

så var det för mig också innan jag aktiverade mitt, men jag kunde öppna ett en flik som hette "Aktivera Windows".

Aha. Ska se vad jag kan hitta för lösning för är trött på det så kanske kommer att ge upp!