bästa webläsaren?

Permalänk
Medlem

bästa webläsaren?

vilken webläsare tycker ni är bäst?
jag har börjat lessna på IE, så jag skulle behöva tips på nån annan webläsare som jag kan använda.

tack på förhand

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Opera 7.20 har massor av funktioner som Internet Explorer inte har.
http://www.opera.com/download/

Permalänk
Medlem

Mozilla Firebird är ett populärt alternativ till IE.

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är att prova själv. Själv kör jag med Mozilla Firebird.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mozilla Firebird är väldigt bra! den har inbyggd popup soppare och använder tabbar.

har aldrig kört med opera eftersom det inte är en gratis webbläsare (visst det finns en gratisversion, men då får du en massa reklam och skit)

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Mozilla Firebird är fritt, "lättare", har de obligatoriska tabbarna + popupblocker samt att man kan utöka med de funktionerna man vill ha (Extensions).

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag firebird, och kör det både i linux och windows. Opera är det inget fel på heller, förutom reklamen/att den kostar. Den största fördelen jag ser med de två, är att det finns 'tabs', d.v.s. att du har alla fönster i ett, så man slipper fylla hela aktivitetsfältet. Finns Avant Browser oxo, den har tabs, och den tror jag bygger på IE eller något, så allt som funkar i IE funkar i avant, kodmässigt d.v.s. Tror t.o.m. den använder IE's history och cache/temporary internet files.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

har man som jag hyfsat många sidor öppna hela tiden så är opera lätt bäst... istället för 10 IE fönster öppna har man allt i ett operafönster....
måste bara lära sig lite snabbkommandon sen leker liver
vissa sidor funkar inte jättebra men så är det ju med allt...
tror aldrig det krashat för mig heller... vilket IE ju gjort ett mindre gigantiskt antal gånger...

aldrig haft problem med reklam å sånt.... varken mer eller mindre än i IE...

Permalänk
Medlem

Mozilla Firebird är klart bäst.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

sitter med opera nu, mycket trevlig webläsare

det enda felet jag hittar är att vissa sidor inte blir lika snygga, men det får man ta

tack för alla tips

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk

glöm för all del inte funktionen "mouse gestures", helt galet ovärdeligt.

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Har testat opera/firebird/mozilla, gemensamt är att man i samtliga har kompabilitetsproblem med diverse sidor och man brukar tillslut gå tillbaka till IE.

Det jag använder nu är MyIE2, inga kompabilitets problem alls efterssom den använder IE i botten, men man får ett klart bättre GUI.
Tabbed browsing som någon nämde. Url alias (skriver swec för att gå till sweclockers forum)
Quick search, jag skriver vad som helst för att automatiskt söka på det i google, eller "imdb filmnamn" för att söka efter en film på imdb. Groups, man kan skapa en grupp med olika sidor som man alltig besöker, så går man automatiskt in på dom direkt.
Om man stänger browsern eller om den krashar så kan den gå in på sidorna när man startar nästa gång (valfritt).
Inbyggt popup filter som funkar helt klart bra, går att stänga av.

Har även testat andra IE "skal" typ avantbrowser/crazybrowser, men jag fastnade för MyIE den hade flest funktioner och dom funktionerna var bäst integrerade.

Bäst av allt, MyIE2 är gratis och kräver ingen installation, en zip fil på 500KB blankt är allt som behövs.
http://www.myie2.com/html_en/download.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirCedric
glöm för all del inte funktionen "mouse gestures", helt galet ovärdeligt.

vad är det den funktionen gör?

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shibby
vad är det den funktionen gör?

Om du håller ner högra musknappen och drar musen åt vänster sen släpper du högermus, då backar du i browsern, t.ex, finns lite olika "gestures" med tillhörande funktion.

Om man vill ha något mer avancerat och enligt mig bättre så finns "strokeit"
http://www.tcbmi.com/strokeit/

Gratis, typ 200kb stort, bloatfritt tar knappt några resurser, men otroligt användbart.

Permalänk
Medlem

har haft myie2 sen i somras och ju mer som man använder det desto mer vill man kunna använda mousegestures i andra program, tack för länken tim strokeit, helt underbar

Permalänk
Medlem

Jag har kört Avant Browser sen ett år tillbaka. Obesegrad.

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk

Jag kör Opera 7.21 just nu. Har inte kört något annat än Opera de senste åren. Allt fungerar bra iaf.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Mozilla Firebird är helt klart bäst ... snabb och enkel

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk

Mozilla Firebird helt klart! Den är fri, har tabbar och mouse guestures...

Permalänk
Hedersmedlem

Smaksak. Jag kör firebird, har allt som opera har (och massor av extensions ), gratis och snyggare.
Kör man med tabs i 3 timmar och fortfarande inte är beroende så har man problem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

äh jag kör med IE. Inga problem plus att om det skulle komma kryphål mm fixar microsoft det med hotfix.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Mozilla Firebird är obestridd 1:a finns ingen browser som ens kan nafsa i botten på hur bra den är!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

Orka bry sig. IE funkar

Visa signatur

Vad kommer före bakfylla?
PARTY!
PartyOverallt!(.tk)

Permalänk
Medlem

Jag orkar bry mig om något är bättre. Firebird is king right now

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
äh jag kör med IE. Inga problem plus att om det skulle komma kryphål mm fixar microsoft det med hotfix.

Efter ett par dagar ja. Då kan man ju redan ha blivit drabbad.

Permalänk
Medlem

Firebird funkar fint, drar lite mycket minne bara (23 Mb i skrivande stund).

Permalänk
Hedersmedlem

IE "funkar", men det har inte många features värda att nämna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Firebird funkar fint, drar lite mycket minne bara (23 Mb i skrivande stund).

Håller med! (~40 MB just nu) Iofs drar ju IE rätt mycket med.

Permalänk
Medlem

okej, har precis instalerat opera. har aldrig sett eller använt det förut... och nu undrar jag om listpanelen är nödvändig?
verkar bara onödig?

Visa signatur