Outlook 2003, ändra sökväg till .pst

Permalänk

Outlook 2003, ändra sökväg till .pst

Hur ändrar man sökvägen till .pst filen för Outlook 2003?

Den ligger ju som standard under "Documents And Settings", men jag skulle vilja ha den på en annan disk...

Hittar själva sökvägen i Outlook, men den går inte att ändra... missar jag något?

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

hm testa att söka i registret

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag har flyttat min, men kommer inte ihåg hur jag gjorde...

Om du tar Arkiv --> Datafilshantering så kan man skapa nya datafiler och ta bort gamla och sånt. Det måste ha varit där jag fixade det, men hur vet jag inte

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk

OK, jag svarar mitt eget inlägg. Victor ledde mig på rätt väg...

Kopiera "Outlook.pst" filen från "Document And Settings\..." dit den ska vara. (OBS! Outlook får inte vara startat!).
Starta Outlook och först måste man via "Alternativ" -> "E-post" och skapa en ny datafil och peka ut den "Outlook.pst" som kopierats.
Gå in på editera e-post konton och välj att använda den andra "Personliga mappar" som sen finns i listan över data filer.
Outlook varnar för att du kommer att flytta allt och det träder i kraft nästa gång du startar om Outlook.
Starta om Outlook och högerklicka på Personliga Mappar och kontrollera så att egenskaperna visar på den nya filen.

Detta är alltså för Outlook 2003, men borde väl fungera likande på andra versioner...

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Lättare att bara flytta .pst filen när outlook är stängt och sedan starta outlook så kommer du att bli frågad om vart pst filen tagit vägen.

Visa signatur
Permalänk

Tänkte inte på det, xtermin8...

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...