Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mart
Suck, ni har ju så mycket fel så jag vet knappt var jag ska börja....
För det första så krävs det inte alls en processor med SSE2! Enligt Adobe krävs det minst en "Intel® Pentium® III 800MHz processor " och jag kan garantera dig att en sådan saknar SSE2 (jag har själv haft P3:a).
Att Premiere skulle vara det bästa videoredigeringsprogrammet håller jag verkligen inte med om. Både Avid och Apple har mycket bättre produkter på marknaden!!!
Jasså, Sista jag installerade och försökte köra programmet på tpol (se specs) så gnällde den på att min processor saknade stöd för SSE2, men vad vet jag?
"Our first impression, though, was far from rosy, with the realisation that Premiere Pro can't be run on AMD Athlon Thunderbird processors - they don't support the SSE instruction sets that Premiere Pro needs."
"Our first attempted test bed was a 1.4GHz Athlon Thunderbird-based system. Premiere Pro did install but couldn't be launched..."
http://www.computervideo.net/dec03-1.htm
Sen när det gäller vilket program som är bäst så är smaken som baken. Eller?
Vad jag själv har förstått så är apple datorerna och deras redigeringsprogram redigt bra vid filmredigering.
Men hur ofta är det en vanlig användare sitter vid annat än en pc med windows xp?
Kanske är en svår fråga för dig mart?, så jag ska berätta svaret. Jo, ytterst sällan.
Suck på dig mart #;)