Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2004-11-02, 12:40 | #1 |
SlimJimMedlem Plats: Göteborg Registrerad: jan 2004 |
mIRC 6.16 + Blowfish encryption
Tjenare! En polare har lagt upp en IRC och fråga mig inte varför (han vill väl verka "haxxxxxig") eller något. Så han har gjort så att allt är krypterat. Han säger att jag måste installera blowfish och lägga in en key. Jag tror jag vet hur man gör men har svårt att hitta själva programmet blowfish för mirc 6.16. Någon kunnig som kan hjälpa en nybörjare på mirc? Har typ använt programmet i 2 dagar nu.
Tack! |
|
|
| 2004-11-02, 12:44 | #2 |
GeilMedlem Plats: ar inte i laget Registrerad: apr 2003 |
Antar att du menar IRC-server. Jag kan dock inte hjälpa dig med blowfishkrypteringen, men efter som att det är din kompis så varför inte fråga honom om hjälp?
| 2004-11-02, 16:40 | #4 |
ErikholmgrenMedlem Plats: Stockholm Registrerad: sep 2004 |
vad är fish för någonting?
Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge! Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen. R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005 |
|
|
| 2004-11-02, 17:25 | #5 |
HerrEkbergMedlem Plats: Uppsala Registrerad: mar 2003 |
|
|
|
| 2004-11-02, 20:07 | #6 |
SlimJimMedlem Plats: Göteborg Registrerad: jan 2004 |
Citat:
Sen undrar jag också hur man kan få sitt nick att vara "online" fastän man inte är det. Så att ingen kan snatta ditt nick dvs. Hur går detta till? Som jag nämnt tidigare så kan jag inte ett skvätt om mirc men är hyggligt dator "skillad". |
|
|
| 2004-11-25, 10:16 | #11 |
Bobby_digitalMedlem Plats: Göteborg Registrerad: okt 2003 |
Tänkte ta upp denna tråden lite:
Kör Fish för att kryptera själva kanalen men min sitebot vägrar krypteras utan display:ar allting i klarttext trots att jag satt nyckel på siteboten. Även blowfish modulen är "loaded" i min eggdrop. Är det något mer jag behöver göra för att få siteboten krypterad och inte bara själva kanalen? Tacksam för svar *EDIT* Kör windrop och ioFTPD /Bobby_Digital
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes