Citat:
Ursprungligen inskrivet av
magma86
Hur säkert är det egentligen att köra Uxtheme patchen för win 7 x64? (Jag tänker göra en backup för säkerhetens skull).
När man uppdaterar windows, finns inte risken att temat försvinner?
Jag har aldrig haft några problem med att patcha och de få gånger som jag har läst att någon haft problem med det så handlar det om att de inte lyckas patcha (dvs inget skall ha gått "fel"). Men bra att du gör en backup just in case

.
Gissar att du syftar på windows update och det finns en teoretisk risk att windows väljer att uppdatera någon av de tre filer som man patchar det har dock inte hänt än avseende windows 7 (vad jag vet iaf), och kan inte minnas att så skulle ha skett i XP eller Vista, och om så skulle ske så får man patcha om (gissar dock att patchverktygen måste uppdateras om så skulle hända).
Tänk på att inte ladda ner patchen du tänker använda från skumma sidor bara.
Edit: Även om windows väljer att uppdatera de patchade filerna så borde dock temat ligga kvar i resourse-mappen, så temat
borde inte försvinna.Om du tror att Microsoft skulle välja att tömma temamappen i samband med uppdatering (vilket jag betvivlar) så kan du helt enkelt lägga en kopia på ditt tema någon annanstans också.