Hjälp med att byta från ntfs till fat?

Permalänk

Hjälp med att byta från ntfs till fat?

Har en bärbar hempc. Tänkte formatera den och lägga in xp pro istället för home som var medskickat. Det gick dock inte att aktivera xp pro så nu ska jag försöka återställa till home med de där återställningsskivorna. För att göra det måste jag ha fat som filsystem, inte ntfs som jag har nu.

Försöker formatera hd:n med xp pro-skivan till fat men det alternativet finns inte, bara ntfs.

Hur ska jag göra för att få en enda stor partition med fat på hd:n?

Finns det nån partition magic eller liknande som jag kan använda om jag installerar xp pro utan att aktivera det?

Andra idéer?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Hjälp med att byta från ntfs till fat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettersson.e
Har en bärbar hempc. Tänkte formatera den och lägga in xp pro istället för home som var medskickat. Det gick dock inte att aktivera xp pro så nu ska jag försöka återställa till home med de där återställningsskivorna. För att göra det måste jag ha fat som filsystem, inte ntfs som jag har nu.

Försöker formatera hd:n med xp pro-skivan till fat men det alternativet finns inte, bara ntfs.

Hur ska jag göra för att få en enda stor partition med fat på hd:n?

Finns det nån partition magic eller liknande som jag kan använda om jag installerar xp pro utan att aktivera det?

Andra idéer?

Windows funkar ju i 30 dagar utan att du måste aktivera...

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du måste ha FAT32 för att återställa? Annars borde det ju gå att installera Home från grunden och då samtidigt göra en formatering.