J*vla popup hur får man bort?

Permalänk

J*vla popup hur får man bort?

får alltid upp denna popupp och en del andra skit från samma sida har försökt blocka sidan genom att bara ta de o skriva addressen

men nu är jag less

kan inte xp införa en liten jävla uppdate som gör en ruta så man enkelt kan blocka sida.. får inte bort dessa popup har kollat så inget skumt är instalerat och kört mass vis med virusprogram o skit..

någon som vet hur man får bort de? det kommer även upp popup och även om man tar ja,nej ( krysset) så kommer man även in på deras skit sida.. om jag vill ha något ifrån de så går jag vella in på deras sida sj...!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Firefox har bra popup-blockning.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk

jo men är inte så sugen på att köra något ännat än explorer så lite ja sitter vi datorn så.. men det måste ju finnas något man kan göra åt just detta för man köper ju inte ett os och sen får man en massa sketen reklas fast att det inte dirext är windoes fel..

tack iaf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: J*vla popup hur får man bort?

Citat:

[i].. får inte bort dessa popup har kollat så inget skumt är instalerat och kört mass vis med virusprogram o skit.... [/B]

Du har nått "skit" som skickar på den popupen så scanna med nått annat program...
Testat adaware eller Search & Destroy?
MS Antispyware?
Finns en uppsjö med program som kan ta bort det men det gäller att hitta vad som skickar på den reklamen.
Kollat vilka processer som körs?
Där borde det finnas nått om inte så kan det finnas nått i /windows/prefetch mappen som gör att den popupen poppar upp.

Permalänk

jo men jag har testat flera bland annat adaware o antispspy

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Kör båda igen, och se till att du kör igenom ALLA filer på ALLA hårddiskar.

Jag hade ett för mig oerhört irriterande problem, som gjorde att alla mina sökningar (google, yahoo, altavista, etc.) skickade mig vidare till en tysk sida typ var femte gång. Det visade sig att det berodde på någon konstig cookie som låg på något underligt ställe på hårddisken. Så töm all din cache, radera alla cookies, kör adaware och ms antispyware på hela hårddisken, starta om datorn och det borde funka. Annars så är det så elakt att du måste börja fippla med Hijackthis!

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

jo jag har samma skit ibland att den inte hittar sidan eller så kommer man ibland ut på en annan sida

har kört de några gånger har bara en disk på datorn så de 2 andra datorerna har inget sånt cp skit iaf.. tack ska försöka

.. men hur tömmer man sin chache och raderar cookieserna lättast?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Verktyg -> internett-alternativ, men rekomenderar att byta ifrån IE..

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Om du nu inte vill byta browser så kan jag rekommendera detta:

http://solidlabs.com/totalannihilator/

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk

Eller så väntar du på IE7 som kommer innehålla en pop-upstoppare.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

morran59 testar det just nu.. få se om det hjälper

EDIT tack det fungerar rätt bra man ser vissa ruto åker upp i tre sec sen försvinner de men de fungerar hoppas programet inte cpar vissa inloggningsruto osv..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jaha, "CPar". Låter ju ganska bra...

Visa signatur

Neun und neunsich.