Skrivbordsprestanda för Windows Aero

Permalänk

Skrivbordsprestanda för Windows Aero

Vad är det som ökar värdet i Windows Experience Index förutom själva grafikkortet?

Permalänk
Avstängd

Processor, Ramminne, Grafikkort och Primär hårddisk är delarna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

* tråd flyttad *

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Vad kan öka dessa värden förutom hårdvara? Vilka tweaks passar till NVIDIA PRO 660/TV/DVI FX 5200 (Vet att detta är gammalt men vill testa det fullt ut)

Vilket är det enklaste sättet för att överklocka ett ramminne?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är just hårdvara som som du kan öka världena med (inklusive överklockning). Finns inget kryphål.
Förstår jag rätt så vill du ha viste Aero-gränssnittet och minns jag rätt så stödjs det inte på FX 5200-korten. Inget annat val i så fall än att köpa nytt.

Överklocka RAM-minne gör du i BIOS-inställningarna, om det går att ändra. Märkesdatorer brukar inte ha sådant.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Jag hade högre siffror förut med samma grafikkort. Kan det fungera att plugga ur grafikkortet för en stund och sedan testa att uppdatera igen? Mitt graffikort hängde upp sig flera gånger under överclockningen samt att drivrutinen slutade att fungera. Har installerat om detta flera gånger.

MFT tabellen vart att ligga i mer oordning så det kanske påverkade