Bildimporteringsmjukvara, digitalkamera

Permalänk

Bildimporteringsmjukvara, digitalkamera

Tjenare. Tänkte om någon har tips på ett bra och smidigt program för att importera bilder från tex digitalkameror. Helst ett specialliserat program för just importering med bra custom-alternativ.

Gärna ett program som har öppen sås eller iallafall är freeware.

Jag har kört picasa ett tag och det har, anser jag, en helt okey importfunktion från kamera även fast det fattas inställningar till mycket.
Men picasa funkar rätt kasst som bild-tittar-program och har där bytt till XnView som funkar grymt bra.
Men XnView har en skitkass importfunktion som vill kompromera om bilderna och funkar allmänt dåligt.

Och att ha Picasa endast för att imoportera bilder känns lite overkill, och ineffektivt.
Kopiera bilder genom ctrl+c/v i utforskaren känns väldigt ineffektivt det också, och ostabilt.

Tips någon

Visa signatur

Annars då?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det fungerar - men man kanske kan lägga in en autostart på kamerans minne som drar igång en automatisk överföring av filerna till en förutbestämd mapp

Man kan ju autostarta på USB-minne - men om det går från en kamera vet jag inte...

Jag för alltid över mina bilder med en extern kortläsare iallafall för det går mycket fortare och då får varje kort i läsaren en egen enhetsbokstav (vilket gör att jag tror det kan fungera med autostart)

Jag använder IrfanView som bildvisare eller en mycket gammal version av ACDSee

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Kolla här om du hittar nåt du gillar:

http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwdigi.html

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD