Verktyg Visningsval
2009-08-16, 13:33   #1

Q4Rspwn

Medlem

Plats: Östersund

Registrerad: dec 2008

Blockera webbsidor / program från admin på familjedatorn?

Tja ! Funderar på om någon vet nåt bra program som man som administratör kan blockera åtkomst till vissa program, internetsidor mm ?
Tack på förhand
Q4Rspwn är inte uppkopplad
2009-08-16, 13:41   #2

jimih

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2009

Jag kan inte tipsa om nått bra program, men jag har sett flera routers som har sån funktionallitet inbyggd. Kan ju vara värt att iallafall ta en titt i routerns inställningar först.

Jag har en DLink, och under Advanced finns alternativet "Access Control" där man kan ställa in sånt. Jag har däremot inte testat det, då jag inte har några barn eller andra som jag skulle vilja censurera internet åt.
jimih är inte uppkopplad
2009-08-16, 15:31   #3

zzyzx

Medlem

Registrerad: maj 2009

Startar man om routern nollställs inställningarna... OpenDNS är bättre för det ändamålet.
zzyzx är inte uppkopplad
2009-08-16, 15:37   #4

jonnti

Medlem

Registrerad: mar 2009

Re: Blockera webbsidor / program från admin på familjedatorn?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Q4Rspwn
Tja ! Funderar på om någon vet nåt bra program som man som administratör kan blockera åtkomst till vissa program, internetsidor mm ?
Tack på förhand
Om du ska blockera websidor så finns det ju i internet explorer.
Tryck på Verktyg -> Internet Alternativ -> Innehåll -> Klassificering av innehåll. Där kan du välja vad för slags saker ska visas på internet.

Det är vad jag kommer på just nu. Kan fler men kommer inte ihåg hur man gör för tillfället...
jonnti är inte uppkopplad Folding
2009-08-17, 09:13   #5

jimih

Medlem

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Startar man om routern nollställs inställningarna...
Låter som en defekt hos just din router. Jag har startat om min ett antal gånger, frivilligt och ofrivilligt (nu senast t.ex när en propp gick), och den har aldrig tappat några inställningar. Dessutom kan man spara ner aktuella inställningar på en fil på datorn, så att man kan återställa allt.
jimih är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker