Windows Vista: Rotera skrivbordet

Permalänk

Windows Vista: Rotera skrivbordet

Hej!

Hur kan jag rotera skrivbordet med på Vista datorn med ett kortkommando eller hotkey?

Jag har Radeon Catalyst Control Center installerat och den visar sig i meddelandefältet. Men jag kan inte trycka på Alt+Ctrl+Up för att rotera skrivbordet, men det kan jag göra på jobbdatorn. Skiljer sig kommandot mellan Nvidia, Radeon och Intel grafikkretasar?

Någon som vet?... hur kan jag få ett sånt kommando på min dator?

Står att läsa lite om det på följande länk, men inget av kommandona där verkar fungera på min dator.
http://forums.techarena.in/windows-xp-support/606918.htm

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Jag har hittat lösningen själv. Man måste tydligen ställa in detta själv om man kör med Radeon och Catalyst programvaran. Nu har jag lagt in hotkeys för att rotera åt höger och uppåt, samt för att återställa tillbaka till standard.

Hur gör man?

1. Högerklicka på ATI ikonen i meddelandefältet.
2. Markera ditt grafikkort i pop-up menyn så att en undermeny visas.
3. Välja "rotate display"
4. Välj hur du vill rotera skrivbordet (landscape, portrait, etc.)

Hur skapar man hotkeys för detta?

1. Starta Catalyst CCC.
2. Klicka på Options längst upp till höger i huvudfönstret (gäller senaste versionen av CCC).
3. Välj Hotkeys och sedan Hotkeys Manager...
4. Bocka i "enable hotkeys features"
5. Markera "rotate display with cursor to landscape (flipped)" eller motsvarande och klicka på Edit knappen.
6. Välj modifieringstangenter och en hotkey, klicka därefter på OK.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111