Windows Complete PC-återställning, tar det bort Windows?

Permalänk
Medlem

Windows Complete PC-återställning, tar det bort Windows?

Hej!

Jag har haft en hel del problem med min dator, och hade tänkt att formatera den, så att jag får den till ursprungsskicket. Dvs. ta bort alla filer och annat skit som finns på datorn, och bara ha kvar operativsystemet, i den skicket som den va från början, gällande systeminställningar osv.

Hur gör man detta? Gör man det med en Windows Complete PC-återställning? Eller hur gör man?

Tack på förhand,

peerkarm

Permalänk
Medlem

Mer info krävs om du ska kunna få vettig respons.

Vad är det för dator?
Vilket os?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Mer info krävs om du ska kunna få vettig respons.

Vad är det för dator?
Vilket os?

En bärbar, TOSHIBA Satellite Pro, Windows Vista Business med service pack 2, 32-bitars.

Något mer?

Permalänk
Medlem

om du menar en total systemåterställning mha medföljande programverktyg så lär den rensa disken på dina data

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
om du menar en total systemåterställning mha medföljande programverktyg så lär den rensa disken på dina data

Men tar den bort mitt OS också? Och om den inte gör de, återställs systemet till dess urpsung?

Permalänk
Medlem

hur det är på din Toshiba vet jag inte men på de bärbara jag haft oturen att uppleva installerar den om rubbet från början. Tar bort allt och om gudarna är med dig ska den till slut ge en burk som är precis som den var när du fick den

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
hur det är på din Toshiba vet jag inte men på de bärbara jag haft oturen att uppleva installerar den om rubbet från början. Tar bort allt och om gudarna är med dig ska den till slut ge en burk som är precis som den var när du fick den

Du menar alltså att jag måste ha en Windows skiva och ominstallera allt?

Permalänk
Medlem

brukar finnas allt du behöver på en särskild partition på disken. Hur man drar igång proceduren på en Toshiba vet jag inte men det lär väl framgå av manualen. Separat Win-skiva brukar inte behövas och du lär väl inte ha fått med nån

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure