Verktyg Visningsval
2010-09-16, 15:57   #1

Ande

Medlem

Plats: Helsingborg

Registrerad: aug 2004

Vill ha Office Eng/Sve, behövs språkpaket?

Hej!

Jag har spanat in följande erbjudande:
http://www.microsoft.com/student/off...e/default.aspx

När man beställt har paketet följande namn:
Microsoft® Office Professional Academic 2010 (Svensk/Windows)

Jag behöver både svensk och engelsk rättstavning/grammatik, behöver jag då köpa till något språkpaket? Som jag tolkar det är programvaran på svenska, vilket är okej, och jag förutsätter att även rättstavning/grammatik finns på svenska. Enligt följande sida

Office 2010-programsviter: lokaliserade versioner - Office-språkpaket - Microsoft Office

verkar det dock som om den "svenska" versionen även ska innehålla engelska, finska och tyska. Jag förutsätter då att de menar rättstavning/grammatik, och då skulle det täcka mina behov. Tolkar jag det hela rätt eller finns det risk att jag köper svenskt Office 2010 utan att få med engelsk stavning/grammatik?

MVH
Andreas
Ande är uppkopplad nu
2010-09-17, 10:31   #2

ztenlund

Medlem

Plats: Stockholm/Uppsala

Registrerad: sep 2004

Rättstavning på engelska har väl funnits i svenska Officepaketet sedan hedenhös.
2010-09-17, 10:58   #3

KurreKula

Medlem

KurreKulas avatar

Plats: Bromma

Registrerad: aug 2008

Japp, köper du svenska så får du en de språken du skrev. Vissa måste dock installeras

MovieDatabase
KurreKula är inte uppkopplad
2010-09-17, 13:03   #4

Microserf

Medlem

Microserfs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2009

På sidan Office 2010-programsviter: lokaliserade versioner - Office-språkpaket - Microsoft Office kan du se exakt vilka språkverktyg som följer med i de lokaliserade versionerna av Office 2010. Svenska Office 2010 innehåller mycket riktigt verktyg för svenska, engelska, finska, tyska.
Microserf är inte uppkopplad
2010-09-22, 12:48   #5

Ande

Medlem

Plats: Helsingborg

Registrerad: aug 2004

Tack för alla svar, de nämnda språken följde mycket riktigt med den svenska versionen!

MVH
Ande
Ande är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb