Permalänk
Medlem

TrustedInstaller

Hej, jag är lite fundersam över en sak på mitt OS. Jag har haft min dator i snart 10månader och har inte haft nåt problem med virus eller så. virusscan över hela systemet (avg 9 free) har sagt att det inte finns virus.. men. för ett tag sedan hade jag problem med behörighetssaker med filer. då fanns det tre användare (system, användare (jag) och administratör (jag)). nu när jag testade lite olika saker med explorer.exe och öppnade behörighet så fanns det en användare till (eller vad det är?) som hette TrustedInstaller. denna användaren finns inte i användare mappen på hårddisken och trustedinstaller finns inte bland användare till andra filer som spel mm. jag undrar därför vad trustedinstaller är och varför detta har 100% full kontroll över just explorer.exe. bara ordet "trusted" xD får mig att bli lite pirrig ungefär som varor med ordet "kvalité" på får en att verkligen undra med det där om kvalitén

tack i förväg

Permalänk

Om du tror att din dator kan vara infekterad med ett virus så borde du scanna den med flera olika verktyg, såsom: MalwareBytes Anti-Malware, ThreatExpert Memory Scanner, Spy-Bot Search & Destroy, och sedan köra HiJack This och posta loggen här på forumet så kanske någon hjälper dig att analysera den. TrustedInstaller kan vara många saker, svårt att säga utan en HiJack This logg. Men jag vet att en hel del personer försöker sprida krypterade Rats med namnet TrustedInstaller som är FUD dessutom.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

TrustedInstaller är en del av systemet.

"TrustedInstaller is actually used by a service called “Windows Module Installer” which used to install Vista system modules. The system modules including Windows Update and Automatic Updates which automatically scans your system to check for any new updates and hotfixes available."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

TrustedInstaller är en del av systemet.

"TrustedInstaller is actually used by a service called “Windows Module Installer” which used to install Vista system modules. The system modules including Windows Update and Automatic Updates which automatically scans your system to check for any new updates and hotfixes available."

så..., det är inget virus då alltså. låter trovärdigt eftersom explorer.exe är ju en komponent av os:et och trustedinstaller fanns bara på explorer.exe. inte på modern warfare2, steam osv.
tnx