Kan inte logga in på Steam

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Steam

Hej

Jag har ett litet problem och det är att sen i förrgår så kan jag inte logga in på Steam. När jag försöker så får jag hela tiden först meddelandet: "ansluter till Steam-nätverket"...tänker lite...och sedan "Det gick inte att ansluta till Steam-nätverket. Det här kan bero på ett problem med din internet anslutning eller med Steam-nätverket. Mer info finns på www.steampowered.com".

Inget är dock fel med min internetanslutning och jag har försökt att avinstallera och ominstallera Steam 2ggr men till ingen nytta. Jag Har även bytt lösenord och försökt att logga in men det går fortfarande inte. Jag har även skickat ett brev till Steams support avdelning men har inte fått något svar än (efter 2 dagar?). Till sist har jag gått igenom en lista över program som kan "störa" Steam men inget av de programmen som nämns där har jag installerat på datorn. Något som vet hur jag kan få bukt med mitt problem så vore jag oerhört tacksam.

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

Tagit bort clientregistry.blob som ligger i steam foldern och sen försökt starta?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Efter jag tagit bort clientregistry.blob så uppdateras Steam programvaran och sedan så måste jag skriva in mitt lösenord igen. Tyvärr så möts jag av samma meddelande efter detta. Problemet kvarstår alltså.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har en router så kan det vara idé att stänga av DMZ "demilitarized zone" annars har de flesta varit tvungna att göra en nyinstallation av Windows för att få Steam att fungera igen. Det har tydligen varit så här i flera år att Steam plötsligt inte fungerar från den ena dan till den andra utan att man gjort något.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har ganska nyligen installerat en Router så det stämmer ju. Och Steam fungerade mycket riktigt ena dagen och nästa kunde jag inte logga in, helt utan att ha gjort något. Men hur stänger man av DMZ? och är det något annat som jag får tumma på när jag stänger av detta?

Har kollat runt lite vidare och detta är vad jag kunnat hitta i inställningarna för Routern och tyvärr verkar det som "DMZ" isåfall alltid varit avstängd för jag har aldrig bockat ur rutan "Enable DMZ".

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan testa att bocka i den och se vad som händer och sedan bocka ur den igen men det är din router som med största sannolikhet är boven i dramat på något sätt.

DMZ är en buffertzon som man kan skapa mellan det inre och utre nätverket och här kan man placera tjänster som skall gå ut och gör det då svårare för intrång.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

testade att koppla internetkabeln direkt in i datorn och inte via routern men jag kunde ändå inte logga in på Steam. Det verkar alltså som att det inte är routern som är boven i dramat.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem ett par gånger. För mig funkar det om du först tar bort allt i Steam-mappen utom följande 2 saker:
- Applikationen "steam.exe"
- Foldern "SteamApps"

Sedan kör du "steam.exe" och då laddas klienten ner igen och Steam tillåter att jag loggar in.

Hoppas det löser ditt problem också...

Permalänk
Medlem

Testade det du föreslog peso. Mycket riktigt så laddades Steam-klienten ned igen men efter det så kunde jag fortfarande inte logga in utan får precis som tidigare svaret "Det gick inte att ansluta till Steam-nätverket. Det här kan bero på ett problem med din internet anslutning eller med Steam-nätverket. Mer info finns på www.steampowered.com".

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

Kan va tillfälligt problem med steam med, vet fler som haft problem med det idag.

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt det är något som kan hända vem som helst men vad som får detta att ske vet jag inte. Har du testat ditt konto på en annan dator för det kan vara Steam och inte din dator som ger upphov till problemet? Ligger problemet i din dator så är det inte mycket mer att be för än an göra en nyinstallation men du kan först testa någon tidigare återställningspunkt. Det låter dumt att behöva göra en nyinstallation men så många har råkat ut för det här och det tycks inte som om det finns någon enkel lösning tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

har precis samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Som sagt det är något som kan hända vem som helst men vad som får detta att ske vet jag inte. Har du testat ditt konto på en annan dator för det kan vara Steam och inte din dator som ger upphov till problemet? Ligger problemet i din dator så är det inte mycket mer att be för än an göra en nyinstallation men du kan först testa någon tidigare återställningspunkt. Det låter dumt att behöva göra en nyinstallation men så många har råkat ut för det här och det tycks inte som om det finns någon enkel lösning tyvärr.

Jag hoppas att det löser sig efter en formatering av hårddisken varpå jag lägger in allt igen annars vet jag inte vad.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas att det gått bra med Steam?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag fortfarande inte logga in på Steam. Har varit i kontakt med Supporten som hänvisade mig till två guider angående "connection errors". Jag har läst och provat att koppla förbi både ip-telefoni boxen och routern, stängt av brandväggen och antivirusprogrammet, kollat igenom en lista över kända program som kan störa Steam...inget verkar fungera dock. Måste nog tyvärr formatera hårddisken och se om det funkar. ve och fasa om inte ens det skulle hjälpa

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Har du kommit tillrätta med problemet Izak?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Även om jag ändrar lösenord via ''glömt lösenord fliken'' så kommer jag inte in. Någon?

Permalänk
Avstängd

Nu är steam nere igen?Nån som sett om steam har nån server maintenance ikväll?Jag hittade inget om det på deras hemsida:(

Hmm stämmer denna?

http://www.issteamdown.com/

Enligt den så är steam borta:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift